groeien er uit haarzakjes waar je hoofdhaar uit zichzelf uitvalt weer nieuw haar?

of worden er nieuwe haarzakjes aangemaakt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan wel. Bijvoorbeeld bij een chemo kuur of soms bij een narcose. Maar vaak leid het ook tot blijvende kaalheid. Er worden helaas nooit nieuwe haarzakjes aangemaakt. Weg is weg. Bv met laserterapie.

Antwoorden (1)

Ja, een haar valt uit zichzelf uit na gemiddeld een jaar of 7 en dan groeit er in dat haarzakje weer een nieuwe haar. In principe worden er geen nieuwe haarzakjes aangemaakt door je lichaam maar het worden er steeds minder door oa hormonale factoren. Gemiddeld begin je met 100.000 haarzakjes maar blonde mensen hebben er meer dan mensen met rossig of zwart haar. Als de haar is uitgevallen zal er na enkele maanden weer een nieuwe haar groeien.

Wel wordt er heel veel onderzoek gedaan om te kijken of je door bepaalde technieken toch nieuwe haarzakjes kunt gaan aanmaken.