Ik heb littekens van brandwonden, heb je daar een crème voor ofzo?

Ik zoek geen operatieve ondernemingen.
M'n litteken heb ik al wel heel lang, vroeger (zo'n 4 jaar geloof ik) heb ik met vuur gespeeld en heb daar 2 brandwonden door gekregen en littekens aan over gehouden.
Ik vroeg me af als die nog weggehaald kunnen worden door crèmes of wat dan ook?
Waarom ik zo laat ben met deze vraag is omdat het me pas een tijdje irriteert dat ze er zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Een litteken is moeilijk te verwijderen en nu na al die jaren zal er wel niets meer opgewassen om ze te verwijderen.
fremar
11 jaar geleden
Biodermal beweerd dat je Biodermal litteken creme ook kunt gebruiken, met resultaat, bij oude littekens, dit is echter nooit bewezen, wil je dit toch uitproberen, kijk dan ook eens naar de PCLE creme van Biodermal, deze creme is gemaakt van precies dezelfde ingrediënten als de litteken creme en is in verhouding veel goedkoper.
Wil je ze echt helemaal weg hebben, dan zal je meer baat hebben bij een behandeling van een dermatoloog, deze is gespecialiseerd in dit soort zaken en kan je vast veel beter helpen. Wil je dit niet, dan kun je ook nog denken aan de littekens camoufleren, dit kan bijv met Dermacolor, dit is een camouflageproduct dat je precies in de kleur van je huid kan laten maken en ook nog waterproof kan maken, zodat je er ook mee kan zwemmen en een stevige zweetpartij kan het ook moeiteloos doorstaan, je kunt dit product kopen via internet, maar ik zou je toch adviseren om hiervoor naar een schoonheidsspecialiste te gaan, die gespecialiseerd is in camouflagetechnieken, zodat zij je leert, de camouflage goed en vakkundig aan te brengen en de juiste kleur te kiezen.