Waarom bruinen mijn onderbenen niet?

Ik herinner mij de vakantie in Spanje nog, alles werd bruin behalve mijn onderbenen, ze bruinden wel, maar lang niet zo snel als de rest van mijn lichaam. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Is er iets wat ik kan doen om ze wel sneller te laten bruinen komende zomer? Het zag er ook best genant uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
73.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor bruinen onder de zonnebank...
Een kuurtje nemen... Dan is de eerste aanzet gegeven en dan valt het iig minder op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus een aanzet heeft wel zin?

Antwoorden (4)

Hoe komt het dat je benen minder snel bruin worden dan je hoofd en je armen? Ik ben een fietser en heb mijn onderbenen altijd bloot. Helaas blijven het een beetje ‘melkbenen’. Hopelijk kunt u mij advies geven over hoe mijn benen ook leuk gekleurd worden?
Marja Mulders
Je hoort wel eens dat hoe dunner de huid is, hoe sneller hij bruin wordt. Dat is niet waar. Als armen en benen precies evenveel zon krijgen, worden ze gelijkmatig bruin. Maar juist daar zit het probleem; dat lukt namelijk bijna nooit. Fietst u met korte mouwen en zonder hoed of petje, dan zijn uw gezicht en armen bijna constant aan het zonlicht blootgesteld. Bij blote (onder)benen verwacht je dat ook, maar in feite worden die deels afgeschermd door uw armen en uw romp. Ook de fietsbeweging zelf zorgt ervoor dat de onderbenen minder zon vangen. De enige oplossing is uw benen in te smeren met een zelfbruinende crème of af en toe wat te laten ‘bijkleuren’ door languit in een tuinstoel te gaan zitten. Maar dat is toch geen straf?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat was een citaat.

Misschien heb je aan deze link ook nog wat: http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_message/7786694?visitorId=b1b77ec85b21bb3b98f44e18737f88bb
(hetzelfde als 2e bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw benen zullen (net als de mijne, ik hou altijd die melkflesjes terwijl m'n armen wél een kleurtje krijgen) minder pigmentvormende cellen bevatten.

Als je het genant vindt zou je zelfbruiner kunnen smeren. Zorg dat je benen goed onthaard zijn. Doe dat de avond van tevoren, zodat de huid nog even kan herstellen. Of je spray, gel of creme kiest is een kwestie van smaak. Maar belangrijk is dat je het niet te dik en snel gelijkmatig verdeelt. Je kan daarbij een sponsje of watje gebruiken. Begin bij de voeten en smeer gelijkmatig naar boven. Als je erg droge knieën en enkels hebt, smeer er dan wat creme of bodylotion op. Dan nemen die plaatsen minder zelfbruiner op en loop je geen kans op donkere plekken.
Amadea
12 jaar geleden
Als je weer gaat zonnebaden, zorg dan dat je onderbenen ook in de zon liggen. Dit kan je doen door languit plat te gaan liggen of in een stoel, maar dan wel met je benen omhoog op een krukje. Op die manier krijgen je onderbenen evenveel zon als de rest van je lichaam. Als je gewoon op een stoel zit met je voeten op de grond of als je loopt in de zon, dan krijgen je onderbenen minder zon dan de rest van je lichaam. Je onderbenen zitten vaak in de schaduw van je eigen lichaam en kunnen dan niet goed bruin worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je benen zijn veel dunner van huid,en er zit veel minder pigment in een dunne huid, van daar die melkflessen.