Klein bloedend schaafwondje op kin: kan dit een litteken worden?

En toen schraapte mn stomme, lompe duimnagel zomaar een stukje huid van mijn kin toen ik me in mijn slaap even wat te hard krabde. >_<

Effe de facts:
- is een heel klein rond wondje dat binnen 2 x 2,5 mm past
- bloedde eventjes flink; was heel snel weer over
- de huid direct onder de opperhuid zag er glad uit (zag er dus niet hobbelig, gescheurd en bloederig uit)
- binnen 7 dagen zat er een licht gekleurd korstje op de wond, en nu roze nieuwe huid
- de huid lijkt nog wat dunner dan de rest
- is nu 5 dagen geleden dat de korst eraf viel; ziet er steeds beter uit maar is qua dikte maar is nog niet gelijk met de rest

Nu is mijn vraag:

Kan zoiets een litteken zoals een putje achterlaten, dus iets dat dieper in de huid licht dan de rest?

Ervaringen en tips welkom. :p

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wondjes on het gezicht herstellen bijna altijd zonder dat het echt zichtbaar blijft. Het wondje waar jij van spreekt lijkt mij niet een putje achter te laten. Misschien dat het nog een tijdje een beetje rozig blijft, maar ook dat zal na verloop van tijd wegtrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niks ergs, dus maak je er niet druk om :)
alles zal tijd tot tijd genezen. ik zie geen enige reden waardoor hier een litteken zou kunnen ontstaan.