Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoontje van 6 heeft een witte vlek op het puntje van zijn neus, zo groot als een 1 euro munt. Wat kan dit wezen ?

Het ziet er ongeveer uit dat het rest van het lichaam mooi lichtbruin verkleurd is door de zon, maar precies op dat puntje niet. Het jeukt verder niet. Het zit er sinds het voorjaar...

11 jaar geleden
3.2K
Utrecht
11 jaar geleden
Wordt ik toch nieuwsgierig: je zoontje van 6 heeft een neus zo groot dat het puntje de oppervlakte van een 1 euro muntstuk heeft? Flinke Gok....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wordt ook nieuwsgierig: heeft het zoontje tijdens het zonnen misschien een eurostuk op zijn neus gelegd?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het om een pigmentvlekje gaat.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat is Piebaldisme?

Een erfelijke onschuldige huidaandoening, waarbij huid geen pigment heeft, en ook het haar op deze plekken pigmentloos is.De pigmentcellen (melanocyten) ontbreken totaal in deze huid. Hierdoor zijn er witte plekken van verschillende grote en vorm met witte haren.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/17571-witte-pigmentvlekken-pigmentloze-plekken.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook het idee dat het niet meer is dan geen of weinig pigment. Als kind noemde ik dit 'vadervlekken' lol. Lastig plekje alleen zo op de neus.

Andere antwoorden (2)

Aangezien het niet jeukt (en waarschijnlijk geen schimmel zal zijn), zou het ook om vitiligo kunnen gaan. Ik zou er in ieder geval even door de huisarts naar laten kijken, dat kan nooit kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de rest van het lichaam bruin wordt en het gezicht wel even bruin wordt en daarna witte vlekken gaat vertonen, vaak ook de wangen, kan het gaan om pityriasis alba. Dit zal een aantal zomers zichtbaar zijn, maar kan ook veel sneller verdwijnen. Het is onschuldig. Pytiriasis alba betekennt letterlijk "witte schilfers " ookal zie je zowat niet dat het schilfertjes zijn, ze zijn erg klein. Google er even op en je vindt dan verschillende foto's. Misschien is dit inderdaad wat jouw zoontje heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding