waar koop ik mascara die niet klontert?

ik wil graag een mascara die niet klontert wie weet welk merk ik moet hebben?, zo dat je toch volume krijgt maar je wimpers niet aan elkaar klontert

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Je kunt natuurlijk hele dure mascara kopen,
zoals soms wordt aanbevolen.
Maar dat is helemaal niet nodig.

Ik heb er een paar van het goedkoopste merk wat er is, geloof ik: Catrice, te koop bij Kruidvat
Kost 2,49 per stuk.

http://www.cosmopinie.nl/product/allroundmascara.html

Of mascara klontert hangt meer af met de manier waarop je er mee om gaat.
* Wanneer je mascara klontert dan kun je voor het gebruik de roller met een tissue afnemen. Hiermee voorkom je dat de overtollige mascara op de wimpers komt te zitten en klonters veroorzaakt.

* Haal de mascararoller altijd zachtjes uit de huls, het zogenaamde pompen zorgt ervoor dat er teveel lucht in de mascara komt te zitten waardoor de mascara gaat uitdrogen en klonteren.

* Wat ik ook heb: Een oud mascara borsteltje kan altijd goed van pas komen om overtollige mascara te verwijderen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier nog een tip:
Klonterende mascara
Als je mascara klontert, moet je niet met je borsteltje erin gaan lopen soppen, dan gaat hij alleen maar meer klonteren!
Je kan beter de hele mascaraverpakking+dop erop ongeveer een minuut in heet water dompelen.
Hierdoor wordt de mascara weer zacht en is hij makkelijk op te brengen.

Do's en dont's
Do's:
* Een dun laagje aanbrengen, en dan effiejs w8en. Dan nog een laagje.
Dont's:
* Oude mascara blijven gebruiken
* In je potje gaan soppen als ie klontert, niet doen!

Er zijn mascara's die hebben een combi van een gewoon mascaraborsteltje en een borsteltje dat de haartjes uit elkaar haalt. Een wimperkammetje zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

M'n vriendin gebruikt MaxFactor en heeft daar nooit last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik de Lash Architect 4D van L'Oréal. Kost wat, maar dan heb je ook wat (ca. € 17,-)

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. Bij Etos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een toeval:) Deze is heel fijn! Wist niet dat hij zo duur is.....Volgens mij is hij bij de kruitvat iets goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn dochter koopt er 2 als ze in de aanbieding zijn, dat is regelmatig +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik in augustus ook :)
2e voor de helft van de prijs.
Loreal paris lash architect 4D Deze is goed en klontert zeker niet.

Toegevoegd na 24 seconden:
Bij de kruitvat te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij "mijn" Kruidvat hebben ze 'm niet :-s
Ze hebben zelfs helemaal niets van L'oréal make-up.
Raar hè???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat is vreemd. Bij mij wel. Woon in een klein dorp dus dat maakt het helemaal apart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn dochter heeft hem ook, van de DA, weer een ander antwoord +
Mascara van Chanel, Inimitable. Het kost ongeveer €28 bij de Douglas en zorgt dat je wimpers gescheiden worden en super veel volume krijgen! Denk er ook aan dat je niet te veel lagen over elkaar heen doet. Dat zorgt ook voor klontjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel met laagjes dat je mascara opdoet, en dan weer een laagje erop doet en dan weer een laagje. Dus dan heb je drie laagjes.
Ik heb superveel mascara's liggen, van goedkope merken als ''Essence'' tot de duurdere merken als "Bourjois", maar er was altijd wel wat! Of het maakt je wimpers superhard, of het klontert..

Wat ik voortaan doe, is het volgende:
1. Een wimperkrultang gebruiken (omdat mijn wimpers van nature niet echt omhoog krullen).
2. Mijn mascara-borsteltje afvegen aan een tissue, tot er geen gel-achtig/plakkerig/vochtig spul aan zit en je gewoon de borstelhaartjes kunt zien.
3. Mijn wimpers omhoog kammen zodat ze er toch nog wat voller uitzien door de restjes mascara op het borsteltje.

Het maakt dan heel weinig uit watvoor mascara je gebruikt. Er is een mascara van essence, weet niet meer precies wat erop stond, maar dat is een van de weinige mascara's waarvan ik vind dat het je wimpers niet hard maakt.

Zie foto 1 als ''voor''. Dat dooie oog waar je m'n wimpers amper ziet, had ik geen wimperkrultang gebruikt. Op die andere twee foto's wel, maar ik had gewoon één laagje aangebracht zonder wat weg te vegen ofzo.

Zie foto 2: mooie wimpertjes. :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Goeie tip!! Ga ik ook proberen
Ikzelf gebruik altijd de Cargo Triple Action Mascara (ongeveer 23 euro bij Sephora). Deze mascara doet echt wat het zegt: maakt dikker, geeft lengte én krul. En ik heb hiermee nooit klonten.

Ik heb laatst een goedkope mascara geprobeerd van New York Color (5 euro bij Kruidvat) en deze was ook best goed, werd alleen wel erg hard.

Misschien een goede tip: Haal 's avonds altijd je mascara eraf. Als je dit niet doet en de volgende dag weer mascara erover heen doet, krijg je ook klonten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een vermogen te hebben uitgegeven aan mascara gebruik ik nu essence (Kruidvat).
Heel goedkoop en heel goed.
Een bijkomend voordeel is dat je deze regelmatig kunt vervangen, omdat het goedkoop is. Een verse mascara doet het beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volume mascara van de hema. Kost 4 euro en ik vind hem beter dan de dure merken die ik ook allemaal heb geprobeert.