mag je het spateltje van je dagcrème met alcohol schoonmaken?

Ik wil mijn spateltje van mijn dagcrème schoonmaken maar doe dit nu enkel met een tissue. Is dat wel hygiënisch genoeg? Of kan ik het ook met alcohol 70% of 96% schoonmaken ivm de bacteriën?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neem eerst de achtergebleven creme af met een tissue en reinig vervolgens het spateltje met een watje/wattenschijfje waarop wat alcohol 70% gedruppeld is. Dat is de meest hygiënische methode. Toegevoegd na 19 minuten: De spatel afnemen met een tissue doe je na het gebruik ervan, het desinfecteren met alcohol 70% doe je voor het gebruik ervan, dit omdat het thuis praktisch niet mogelijk is dit soort hulpmiddelen steriel op te bergen.

Je zou het wel extra kunnen reinigen met 96% alcohol. Maar of het nodig is is het tweede. Spatels zijn namelijk ook vaak vies, ookal reinig je hem met alcohol. Het beste kun je cremes in een tube kopen. Dat is hygiënischer en dan weet je zeker dat alle werkzame ingrediënten in de creme goed blijven en echt nog wel effect kunnen hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100