hoe komt het toch dat als ik na het buitenland op vakantie ga dat ik helemaal onder de pukkels kom te zitten? Zon en zee moet het toch minder worden,

Toegevoegd na 13 uur:
heb normaal ook wel wat puistjes (IN mn gezicht hoor)
Maar op vakantie zit mn hele gezicht onder,echt puisten. na een week weer thuis te zijn trekt het weer weg. Schaam me dood,lijk wel 16 ipv 45.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (6)

Misschien is het JUIST de zon?
Heb je wellicht last van zonneallergie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk juist door de zon en zee dat je dat krijgt, had ik zelf iig wel, zodra ik ging zonnen en t water in ging kreeg ik weer uitslag, anders moet je ff langs de huisarts gaann die weet t als t gied is t beste
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak is het meer het eetpatroon wat je tijdens je vakantie aanhoud.
Bijvoorbeeld in Frankrijk: ineens elke dag croissantjes, en lekker uit eten, en snacks etc. Vaak minder groente en fruit.
Let je er op dat je genoeg water drinkt?

Door de warmte ga je extra zweten, als je je gezicht niet goed reinigt zorgt dat ook voor extra puistjes.
Ik denk dat het een combinatie van bovengenoemde factoren is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Had je deze al voor dat je vertrok op vakantie? Drink veel water , eet als je kan paar stukken fruit per dag ( je kan fruitcoupe als dessert vragen op restaurant na de hoofdmaaltijd), scheer je niet vlak voor dat je in de zoute zee gaat zwemmen, wees matig met de airco en zet die niet in de hoogste stand op je gezicht. Verder goed insmeren met zonnecrème.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had laatst precies hetzelfde op vakantie. Heel veel water drinken helpt er niet tegen ( bij mij dan ). Ik denk zomaar dat het komt doordat je veel zweet en in een warm klimaat is dat natuurlijk vele malen meer dan hier in Nederland. Je gezicht wordt lekker vet door het zweten en dat gaat de hele dag zo door!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je misschien last van rosacea? Gezien ook je leeftijd.
Door zon en warmte bijvoorbeeld kan rosacea verergeren.
Zie verder link hieronder van huidartsenvereniging