wat te doen tegen slappe nagels ? is er iets wat je zelf kan maken en op je nagels moet smeren dat zou heel handig zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (7)

Er bestaat nagelverharder in kuurvorm, te verkrijgen bij de drogist. Vitamine b complex slikken helpt ook voor stevigere nagels en ook nog voor gezonder haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk drinken en andere producten tot je nemen met calcium.

Ook kun je "onzichtbare" nagellak bij de drogist krijgen, speciaal voor het versterken van de nagels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de vitamine pillen 'huid, haar en nagels' van het Kruidvat en van de Tuinen krijg je ijzersterke nagels. Zelfs ik, met m'n slappe nagels!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diezelfde vraag heb ik ooit gesteld en daar kwamen verschillende antwoorden op.

Wat me toen het best heeft geholpen is een combinatie van meerdere bestanddelen. Je kunt een badje maken van iets van 5 minuten warm water met olie er in. Dat kan olijfolie zijn. Maar ook babyolie als je over zelf maken hebt. Nagels zijn poreuzer dan huid en als ze droog zijn geworden dan kan je dat minder maken door er olie op te smeren. Dat badje en de olie maken de nagelriemen ook soepeler en dat is ook wel prettig als ze te droog zijn. Je hebt dan minder kans dat ze scheuren bij het groeien.
Het is helemaal niet nodig om nagelverharder te gebruiken. Je hebt er wel in een kleur dat het niet zo opvalt dat je dat op je nagels hebt zitten, mocht je dat toch willen. Bij elke drogist kan je kant en klare olie kopen en dat is niet zo duur en helpt prima. Dat zie je niet en kan je bijvoorbeeld gebruiken voordat je gaat slapen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kijk maar: http://www.goeievraag.nl/vraag/eenvoudig-natuurlijk-middel-slappe-nagels.9426

Ben uiteindelijk uitgekomen op het stappenplan van de Etos dat ook bij de verzorgende olie zit. Dat zit in een flesje met een klein borsteltje zodat je het er beter op kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan een basecoat wat stukjes knoflook toevoegen en vervolgens een week laten staan. dat er op smeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mariandel granulaat was voor mijn vriendinnen de oplossing, ook nog eens prima voor het haar en de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knoflooknagellak helpt heel erg goed! In de bron een filmpje hoe je dat maakt.