Kan ik mijn haar donkerbruin verven?

Ik heb een lichte, maar volgens mij warme huidskleur en ik heb blauwe ogen. Mijn huidige haarkleur is donkerblond. Als ik 16 ben wil ik mijn haar graag verven; het liefst in donker bruin (zoals model Adriana Lima). Ik weet alleen niet of dat kan aangezien het mij misschien ook bleker kan maken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Ja dat kan, gewoon bij de kapper laten doen of zelf verf halen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ Ritsuka doe het als antwoord en je krijgt wellicht een plus. Zeker als je vermeldt dat donkerder haar de huid lichter/ bleker/ blanker kan laten lijken.

Het beste antwoord

Kijk eerst wat je ondertoon is: koel of warm
Als je koele huid hebt, is de kans groot dat je bleker kunt ogen, maar dat is goed op te vangen met kledingkeuze en wat make up.
Laat het bij de kapper doen en vraag om een spoeling, die zwakt per wasbeurt af, maar zo kun je wel checken of het je staat, zonder dat je er al resoluut aan vast zit. Het kan ook nodig zijn dat je haar voorgepigmenteerd moet worden. Van blond naar bruin kan groen resultaat opleveren als je te weinig roodpigmenten in je haar hebt zitten.

Het kan wel, ik ben van blond naar zwart gegaan en dat is al tien jaar mijn signature look, het valt of staat met je huid en de ondertoon.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, gewoon bij de kapper laten doen of zelf verf halen bij de drogist.

Ik zou het bij de kapper laten doen, die kan je precies adviseren welke kleur bruin bij je huid en ogen past. Mogelijk moet je een iets warmere kleur kiezen, anders kan je heel bleek lijken.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, prima adviezen.
Donkerbruin staat maar weinig Europese mensen, dus begin er niet zomaar aan. Laat een kapper beoordelen of deze kleur voor jou geschikt is, of laat een kleuranalyse doen, zij kunnen ook bepalen welk type jij bent (zomer, lente, herfst, of winter). Als je dat weet dan weet je ook of deze kleur bij jou past. Zwart of donkerbruin maakt daarnaast je huid bleker (wat niet lelijk hoeft te zijn, sommige mensen staat dat zelfs beter) en laat je er meestal ouder uitzien. Je kunt een pakje donkerbruine kleuring bij de drogisterij kopen, maar er is een kans dat dat mislukt, in de meeste gevallen zal je voor moeten pigmenteren, zodat er wat warmte in de kleur wordt toegevoegd en je haar voorbereid wordt op de donkere kleur.
De eerste keer kun je dus het beste naar de kapper gaan en vragen wat zij doen tijdens de behandeling, zodat je weet hoe je het zelf aan moet pakken de volgende keren. Vraag voor de uitgroeibehandeling dan hulp, het hele haar is meestal wel goed zelf te doen. Wil je het ook de eerste keer zelf doen, om kosten te besparen, ga dan naar een kapperswinkel om je producten te kopen (te vinden in grotere steden), zij kunnen je goed adviseren, over de producten en duidelijke uitleg geven hoe je dit aan moet pakken, ook weten zij hoeveel je nodig hebt. Zoek een kleur die bij je past, niet 1 die een ander zo mooi staat.
http://www.schwarzkopf.nl/sknl/nl/home/haarkleuring/tips/kleuradvies/ontdek_jouw_perfecte_haarkleur.html