Kan ik mijn haar donkerbruin verven?

Ik heb een lichte, maar volgens mij warme huidskleur en ik heb blauwe ogen. Mijn huidige haarkleur is donkerblond. Als ik 16 ben wil ik mijn haar graag verven; het liefst in donker bruin (zoals model Adriana Lima). Ik weet alleen niet of dat kan aangezien het mij misschien ook bleker kan maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kijk eerst wat je ondertoon is: koel of warm Als je koele huid hebt, is de kans groot dat je bleker kunt ogen, maar dat is goed op te vangen met kledingkeuze en wat make up. Laat het bij de kapper doen en vraag om een spoeling, die zwakt per wasbeurt af, maar zo kun je wel checken of het je staat, zonder dat je er al resoluut aan vast zit. Het kan ook nodig zijn dat je haar voorgepigmenteerd moet worden. Van blond naar bruin kan groen resultaat opleveren als je te weinig roodpigmenten in je haar hebt zitten. Het kan wel, ik ben van blond naar zwart gegaan en dat is al tien jaar mijn signature look, het valt of staat met je huid en de ondertoon.

Ja dat kan, gewoon bij de kapper laten doen of zelf verf halen bij de drogist. Ik zou het bij de kapper laten doen, die kan je precies adviseren welke kleur bruin bij je huid en ogen past. Mogelijk moet je een iets warmere kleur kiezen, anders kan je heel bleek lijken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100