Mijn haar valt uit, wanneer moet ik me zorgen maken/naar de dokter?

Iedereen verliest per dag heel wat haar, dat weet ik. Toch heb ik het gevoel dat ik de laatste 3/4 weken toch wat meer haar verlies dan normaal. Mijn haarborstel is na 5 tot 7 dagen echt 'vol'. Ook met douche merk ik het veel, het putje zit helemaal vol of ze zitten overal op mijn lichaam wat nogal irritant is. Ik heb wel eens gelezen dat het door het weer kan komen. Wanneer moet ik me echt zorgen gaan maken over het verliezen van mijn haar, en wat zou ik kunnen doen om mijn haar bijvoorbeeld wat steviger te maken? Als er al iets tegen te doen is..
Ik hoor het graag :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Zorgen moet je je gaan maken als je kale plekken krijgt... Tot die tijd goed eten.., stress vermijden. En niet teveel stijlen en troep in je haar gooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, kijk eerst eens naar het haar dat nog op zijn plek zit. +1
Bij welke symptomen moet men een specialist raadplegen?

De eerste tekenen zijn niet altijd makkelijk op te sporen omdat de hoeveelheid haaruitval aanvankelijk onschuldig en banaal lijkt, net zoals haarverlies dat opduikt bij het wisselen van de seizoenen, stressvolle tijden, een zwangerschap, enz.
De volgende symptomen kunnen wijzen op alopecia androgenetica.

Te vaak voorkomend tijdelijk haarverlies.
Dunner haar en een minder dichte haarbos.
Dunne en donsachtige haargroei ter hoogte van het voorhoofd wijst niet op hergroei, maar wel op beginnende kaalheid.
Meer dwarszittende haren op het voorhoofd.
In geval van lang haar: wanneer het haarelastiekje om het haar samen te binden te groot wordt.
Familiale voorgeschiedenis van kaalheid bij vrouwen of mannen.
fremar
11 jaar geleden
Bij vrouwen heeft dit dikwijls te maken met de hormonen die in het lichaam geproduceerd worden door oa de bijnier.
Best een dokter raadplegen, het KAN een voorbode zijn van een andere kwaal.