Een lotion heeft de consistentie van een vloeistof , varierend van melk tot ongeveer afwasmiddel. Een butter is veel dikker, met de consistentie van zalf of...boter !
En dat is eigenlijk het voornaamste verschil ; de een vindt het zalvige fijner, de ander een vloeistof.

Toegevoegd na 42 seconden:
(De samenstelling verschilt eigenlijk meer van merk tot merk dan tussen het ene product of het ander. Het zijn allemaal dezelfde basis-smeerseltjes met verschillende parfummetjes).