ik heb sinds eergister een puist en die heb ik natuurlijk uitgeknepen. volgende dag had ik een dun bruin korstje er overheen hoe krijg ik die weg?

ik heb er een deel afgeschraapt en daar onder was het roze achtig.. heeft iemand een idee hoe ik dit zo snel mogelijk weg krijg aub help! & nee ben een jongen dus make up is geen optie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Niet aan pulken! Het feit dat jij er een korstje op hebt, betekend dat je huid is beschadigd en dit moet nu worden hersteld. Anders krijg je een litteken en dat blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hem half weggekrabt dus... wat nu?
ik heb gehoord dat tandpasta werkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had geholpen als de puist dicht was. Met een beschadigde huid helpt ook tandpasta niet. Hoe meer je er aan gaat peuren hoe lelijker het wordt. Dus gewoon afblijven!
Smeer er eens purol op dat verzacht en geneest.
En inderdaad niet meer aanzitten.
11 jaar geleden
Het is in principe niets meer of minder dan een wondje waar een korstje op komt. Dit is bezig te genezen en heeft dus even tijd nodig. In ieder geval niet aankomen of afkrabben, dat kan littekens of kraters tot gevolg hebben. De korstjes vallen er vanzelf af.