Op vakantie make - up? geen make - up?

Ik heb een slechte huid, erg onzuiver. Ik doe er altijd make - up over.. Ik schaam me anders zo erg. Ik ga binnenkort op vakantie maar ik zou graag een vriendengroepje hebben enz. Maar nou willen mijn ouders niet dat ik foundation draag op vakantie, nou ben ik bang dat ik als ik geen make - up draag mensen mij niet accepteren omdat mijn gezicht dan zo vol rode vlekjes zit. Wat moet ik doen?? Gewoon tegen mn ouders in volop foundation dragen of niks en me schamen. Help?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom willen je ouders dat je geen make-up draagt op vakantie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet mezelf zijn, ik verberg mijn mooie gezicht, ik moet me niet zo schamen blablabla. maar ik vind het super lelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, typische ouderpraat. Ik zou gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt; met foundation dus.
Amadea
11 jaar geleden
En dat is dus een typische puberreactie, Bliets...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank Amadea. Niettemin kan ik toch wel zeggen dat ik de puberteit ruimschoots achter mij gelaten heb. Bovendien is het niet puberaal om er zo goed mogelijk uit te willen zien; dat is van alle leeftijden.
Amadea
11 jaar geleden
Maar je verzetten tegen je ouders is dat wel, vooral als ze iets willen juist omdat het góed voor je is. Met reden. Dus is het geen goed advies om toch lekker te doen wat je zelf wilt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik het ook niet mee eens. In de puberteit vorm je steeds meer een duidelijke, eigen mening. De top van het verzet ligt inderdaad in de puberteit, maar dat betekent niet dat we na de puberteit ineens weer klakkeloos alles overnemen wat onze ouders ons zeggen; juist omdat we een eigen mening gevormd hebben. Je kunt niet zeggen dat iets anders doen dan je ouders willen per definitie 'puberaal' is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt geen slechte huid! Je hebt een jonge huid. En bovendien is niemands huid perfect of "zuiver". Alleen de modellen die enorm gefotoshopt zijn zien er perfect uit.. En dat is dus niet echt..
Ritsuka
11 jaar geleden
het kan ook zijn dat je huid onzuiver is omdat je zoveel make up draagt.
reinig je je huid wel goed 's avonds? make up eraf halen, en daarna een goede creme opdoen.
Laat je eens adviseren door een schoonheidsspecialiste, en kijk ook eens of je gezonder kunt eten en meer water kunt drinken. Hielp bij mij een stuk voor mijn huid.

Antwoorden (11)

Vrienden krijg je niet door het hebben van een gave huid. Veel pubers hebben nou eenmaal puistjes, dat hoort erbij. Weet je dat het veel beter is voor je poriën om ze niet dicht te smeren? Na een vakantie lang frisse lucht om je heen te hebben gehad zul jij zien dat je huid er flink van opgeknapt is! Ik zou als ik jou was gewoon doen wat je ouders vragen. En gewoon zoals je bent kennis maken met leuke leeftijdsgenoten, en zo een leuke vakantie hebben!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ prima antwoord.
Van een paar weken geen foundation kan je huid enorm opknappen en door het zonnetje krijg je nog een mooi kleurtje ook, de meeste mensen doen het zonder foundation op vakantie, jij bekijkt jezelf van dichtbij en ziet daardoor ieder vlekje, een ander ziet dat waarschijnlijk niet eens, dus probeer het eens uit, misschien krijg je er een bevrijdt gevoel van en doet het je goed, probeer er niet aan te denken dat je geen foundation gebruikt, maar geniet van je vakantie, een vrolijk iemand krijgt echt wel vrienden op vakantie, vrienden kies je niet om hun uiterlijk, maar om hun uitstraling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een land waar het lekker weer is? Doe dan vooral geen make-up op. Zorg dat je lekker veel buiten bent en gebruik alleen iets met een UV filter zodat je niet verbrand.

Zo krijg je een gezonde kleur en krijgt je huid ook een oppepper. Dag in dag uit je porien dichtsmeren met foundation is niet goed. Gun je huid ook vakantie en geniet ervan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zit in een visuele cirkel, je smeert je huid vol, vanwege de rode vlekjes, maar die krijg je voor een deel juist van de dingen die je er op smeert.
Maar zonder zie je ze nog veel meer.
Stress, ongezond eten, je hormonen, mogelijke allergie enz.
zorgen voor die rode vlekjes.
Je vakantie nadert, mooi om eens schoon schip te maken, stress, zal je in de vakantie niet zo veel last van hebben, dus pak de kans om dan lekker maar gezond te eten ( geen vette hap uit de frituur), voldoende water te drinken en de zon de kans te geven je gezicht te genezen.
Drink iedere dag twee kopjes brandnetelthee, dat helpt al minstens 50 % tegen de rode vlekjes, maar mogelijk meer! ( kan je gedroogd menemen) en je komt terug met een gaaf, schoon perzikhuidje.
En schamen?
Niemand kent je daar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, vond het al zo raar staan!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
je onzuiverheid kan je wegwerken door je huid 2 keer per week te scrubben. foundation is erg slecht voor je huid het verstopt je porien daarom heb je waarschijnlijk een onzuivere huid. mensen zullen je heus wel accepteren. maar doe niet te veel make-up op dat is erg slecht voor je huid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou van jezelf leren houden, en jezelf gewoon accepteren en inderdaad naar je ouders luisteren.
Dus gewoon geen make-up.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens BB creme, Blamish Balm. Garnier kan ik aanraden. Het is een voedende creme die ook een kleurtje heeft. Het is niet slecht voor je huid!
Zo kun je dus je huid voeden, maar ook een soort van foundation op hebben. Vergeet niet dagelijks je huid te reinigen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advies: Geef je huid tijdens je vakantie even lekker rust, vermijdt een te felle zon en gooi het accent op de ogen. Een goede mascara Bijv, Pupa Diva's lashes (is er ook in waterproof) en gebruik een eyebrow powder(Make-up Studio). Hierdoor zal het accent naar je ogen en wenkbrouwen gaan en staat bovendien erg natuurlijk.

Fijne vakantie

http://www.pupawinkel.nl/Pupa-Eyes/Pupa-Divalashes-Mascara-kit-met-gratis-multiplaypencil-en-trendy.html

http://www.visagiepro.nl/84-Wenkbrauwen/141-Wenkbrauwpoeder/Make-up-Studio-Brow-Powder.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen make up meenemen. en tijdens je vakantie huid laten rusten zo worden de onzuiverheden ook veel minder;) en je hoeft je nergens voor te schamen hoor mensen moeten je nemen zoals je bent;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef je een plus omdat ik je antwoord erg goed vind. Schamen doet ze zich toch, maar juist op een 'vreemde' plek kun je het beste zonder make-up de deur uit.
Neem alleen verzorgingsproducten voor je huid mee. Laat je goed informeren bij de drogist.
Laat je huis verder met rust. Misschien een gekleurde dagcreme van bijv. Olaz. Ik ben er erg tevreden mee.

Met een lipgloss en waterproof mascara kom je ook erg ver. Maar laat je huid je vakantie niet verpesten. Is nergens voor nodig,
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advies is om te doen wat je ouders je ook adviseren laat die foundation weg, en leer ontdekken wie je zelf bent.Door mooie kleding en een volmaakt opgemaakt gezicht maak je echt niet meer (echte)vrienden.
Je laat je waarschijnlijk beinvloeden door je omgeving en tijdschriften waarin ieder model er perfect uitziet.Vergeet niet dat dergelijke fotos gemanipuleerd zijn en wanneer de make-up er weer afgaat en dan is niemand perfect.
Je ouders doen dit niet om je te treiteren maar om je zelfvertrouwen een oppepper te geven.Je te laten ontdekken wie jezelf bent en dat je oke bent zonder die make-up en echt vrienden zult maken.Echte vrienden,die jou leren kennen,en geen barbie of make-up face.
Zoals anderen ook al zeiden is het ook veel beter voor je huid,die gaat er veel beter uitzien wanneer die niet dagelijks dicht wordt gesmeerd.
Je zou je ouders kunnen vragen of je ipv de foundation een keer naar een schoonheidsspecialiste mag.Zij kan je adviseren hoe je je huid het best kunt verzorgen en welke creme bij je huid past.
Wens je een hele fijne vakantie !