Is Zelfbruiningscreme slecht voor je?

Is Zelfbruiningscreme slecht voor je huid?
Zoals dit product http://virtualbeauty.nl/2012/06/05/review-zelfbruiningslotion-van-chestnut-cosmetics/

Is dit schadelijk voor je huid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

schadelijk zal het niet zijn, tenzij je heftige allergische reacties krijgt door het gebruik van dit middel of het tig per dag aanbrengt week in week uit.

natuurlijk is het niet, want je smeert wat kunstmatigs op je huid waarvan een klein deeltje in je lichaam opgenomen zal worden.
dat er natuurlijke middelen inzitten, of het biologisch is maakt in dit geval niet uit dus laat je niet op het verkeerde been zetten.

ook de vermelding die men vaak ziet 'dermatologisch getest' (hoe en waarop?) zegt geen hol. (men kan testen wat men wil, het zegt niets over de testresultaten!)

kortom, het hoeft niet slecht te zijn, maar om het onder de noemer 'goed' te scharen omdat er een percentage aan 'voedende' bestanddelen inzitten die wel goed kunnen zijn voor de huid is een begrip wat m.i. niet toe te passen is op een dergelijk product.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee.
Dit soort zelfbruinende cremes zijn niet slechter voor je dan andere cremes.
Het kleurtje wat er in zit, komt niet verder dan je opperhuid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ juist