Hoe krijg je een Dewy Finish met foundation?

hoi,
als ik soms uit ga, gebruik ik foundation.
maar het droogt altijd heel erg uit, en dan zie je korreltjes en velletjes.
en ik las op internet iets over dewy finish.
dat is dat je foundation glanst en dus niet heel erg droogt.

Als ik het aanbreng zie je ook mijn porien en kleine lijntjes alleen maar meer, omdat het dus zo droogt.

Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (4)

Ten eerste een foundation gebruiken op oliebasis. In plaats van dagcreme eronder te gebruiken...een heel dun laagje nachtcreme. Niet teveel want anders gaat je huid 'vettig' glimmen.
Om het mooi en egaal op te brengen gebruik ik een foundationkwast. Deze heb ik bij de HEMA gekocht.
n.b. de andere kwasten zijn ook zeer goed.
Even terug naar het onderwerp. Ga eens een paar avondjes oefenen met je foundation. Wat en hoeveel je eronder aanbrengt. Dan mengen met je dag- of nachtcreme de gewenste resultaat geeft. De hoeveelheid foundation die je opbrengt maakt ook een verschil.
Experimenteer naar hartelust, houd het een paar uur op om te kijken 'naar wat het gaat doen'.
Ik wens je veel succes en hoop dan één van mijn tips je op weg kan helpen.
;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ook niet op waterbasis. M.i. heb ik haar de beste opties gegeven.
Om een mooi egaal en langdurig resultaat te krijgen gebruik ik altijd een primer onder de foundation. Eerst een dun laagje dagcreme, deze goed in laten trekken, dan een laagje primer en vervolgens de foundation eventueel gevolgd door een dun laagje translucente poeder.

Die van Gosh, Velvet Touch Foundation Primer is erg goed, die van Essence, Skin Perfection Make-up Base ook en een stuk goedkoper, slechts € 3,79, beide te koop bij het Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je foundation op drie manieren aanbrengen. Het makkelijkste is met je (schone) vingers. Een voordeel hiervan is dat je vingertoppen in ieder hoekje en elke huidplooi kunnen komen. Er is echter ook een nadeel want je zou het produkt weg kunnen vegen waardoor het er niet mooi egaal uitziet. Je kunt ook voor een sponsje kiezen, wat sneller werkt. Gebruik het sponsje droog voor een zwaardere dekking. Een vochtig sponsje zorgt voor een lichter resultaat. Vervang je sponsje wel regelmatig want het is een broedplaats van bacteriën. De derde manier wordt vaak door visagisten gebruikt: de kwast! Je kunt er gelijkmatig mee werken en alleen daar waar het nodig is. Heb wel geduld want het is behoorlijk tijdrovend.

Begin met het opbrengen van je foundation bij je voorhoofd en werk naar beneden. En vergeet hierbij je oorlellen en de onderkant van het puntje van je neus niet. Ga nooit verder dan je kaaklijn en vervaag vervolgens de foundation een beetje uit naar de onderkant van je kaak. Bij je haargrens kan je het beste een centimeter vrijlaten en die als je klaar bent uitvagen. Breng nooit een te dikke laag aan. Dan liever twee dunne laagjes!

Tips & tricks
1. Kies een tint met gele ondertoon om de roodheid te neutraliseren en warmte aan je huid te geven. Het resultaat is een gelijkmatige huidskleur.
2. Test de kleur van de foundation niet op je hand, maar op je kaaklijn. Daar is je huidskleur het meest egaal.
3. Voor vrouwen met een donkere huid hebben vooral de betere merken een speciale foundation in hun assortiment.
4. Een foundation kan prijzig zijn, dus neem de tijd om de juiste uit te zoeken.
5. Vertrouw niet op het kunstlicht in de winkel. Loop even naar buiten om de kleur te bekijken of vraag een monstertje zodat je het thuis uit kan proberen.
6. Om je ogen beter uit te laten komen kan je in het midden van je gezicht een lichtere tint foundation gebruiken en een donkerdere tint voor de rest.
7. Gebruik alleen foundation daar waar het nodig is. Je voorhoofd is bijvoorbeeld vaak al zo egaal dat het daar overbodig is.
8. Het is beter om je concealer, voor het camoufleren van donkere kringen, óver je foundation te gebruiken. Dan blijft het langer zitten.
9. Meng je foundation met crème. Dan is het makkelijker op te brengen en ziet het er minder droog uit.
10. Zorg dat je lichte en een donkere foundation hebt voor de winter en de zomer.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.studiowm.nl/?p=1667
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een droge huid: Dan moet je je juist GEEN foundation op olie of creambasis gebruiken, dit gaat schilferen!!!! Gebruik een foundation op waterbasis (hydromat) of eventueel op siliconenbasis.
De foundation goed afpoederen(overtollige poeder wegvegen)

Succes Gerrit
www.visagiepro.nl

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je veel last hebt van losse velletjes, dan is het raadzaam van te voeren een goede scrub te gebruiken. http://www.visagiepro.nl/197-Merken/207-Make-up-Studio/298-Skincare/299-Hydra-Balance/Make-Up-Studio-Exfoliating-Facial-Scrub-50ml.html