Hoe kan ik mijn haar lichter krijgen?

Ik wil graag mijn haar verven. Ik heb op dit moment pikzwart haar en als ik het bruin zou verfen zalkan je helemaal niks zien dus ik moet er eerst voor zorgen dat het wat lichter word. Ik wil het liever niet bij de kapper doen omdat dat zo duur is ,

Weet iemand mischien hoe ik mijn haar lichter kan krijgen, of daar speciale spullen voor zijn ofzo?

Bvd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dan zal je het eerst moeten ontkleuren, maar ik raad je toch echt de kapper aan. Verf mijn haar al bijna 20 jaar en 1x zelf ontkleurd. Totaal fiasco het werd oranje en de kleur erop pakte ook niet mooi uit.

Mijn haar is donkerbruin. Bij de kapper ging het gelukkig wel goed en ben zelfs bijna helemaal blond geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus. Lichter maken, ontkleuren is heel iets anders dan verven. Sommigen zullen roepen "bij mij gaat het al jaren goed". Meestal ligt de lat dan erg laag.
Trouwens het ligt ook voor een gedeelte aan je eigen haarstructuur.
Eerst zal je het moeten oplichten met behulp van een blondering, je krijgt dan waarschijnlijk een groene of oranje gloed, wordt het oranje, dan een kleur zonder roodpigmenten erover doen, wordt het groen dan een kleur met roodpigmenten erover doen.
Hoe je kleur uitvalt na het blonderen, weet je pas als je het geblondeerd hebt, dus koop naast een blondering, die niet te veel oplicht een kleurspoeling of verf die rood pigment bevat en een die juist geen roodpigmenten bevat en breng diegene die je niet nodig hebt terug, uiteraard wel de kassabon bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lichter maken van haar is altijd tricky, zeker als de kleur die je nu hebt, niet je natuurlijke kleur is, en er dus al verf in zit (misschien wel meerdere lagen)
Kapper is duurder ja, maar die weet (neem ik aan) wel wat hij/zij doet. En daar kun je naar terug als het mislukt.

Ik adviseer je dus gewoon naar de kapper te gaan.