Hoe kun je zelf make-up maken?

Ik ben niet iemand die veel make-up heeft, en ik heb ook niet veel tijd/zin om het te kopen. En het lijkt me heel leuk om het zelf te kunnen maken! Weet iemand hoe dat moet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan op internet veel 'recepten' om make-up of beauty producten te maken. Vooral maskertjes kan je makkelijk maken van huis-tuin-en-keukenproducten. Maar ook bijvoorbeeld je eigen lipgloss. Voorbeeld:

wat heb je nodig?

amandel olie - honing - 10 frambozen - vaseline - bakje dat in de magnetron mag - eetlepel - theelepel - theezeefje - ovenwanten - potje met deksel - magnetron-theelepel-

en hoe maak je het?

Doe een eetlepel amandelolie 10 frambozen een eetlepel honing en een theelepel vasline in het bakje. zet het 2,5 minuten in de magnetron op 900 W. na 5 minuten haal je het bakje uit de magnetron met ovenwanten! roer heel voorzichtig. schep alles in het theezeefje dat je boven het potje of blikje houdt. Duw de lipgloss met een lepel door het zeefje. sluit het potje af en laat het goed afkoelen!

Voor meer recepten, zie de links

Toegevoegd na 3 minuten:
Voorbeeld voor glanzende oogschaduw:

Glanzende oogschaduw
Meng wat los oogschaduwpoeder of oude oogschaduw met 1/4 gedistilleerd water (water dat gekookt is en daarna afgekoeld of water uit een flesje) en 3/4 glycerine en de kleuren van je oogschaduw zullen veel feller worden en de oogschaduw zal ook meer gaan glanzen! Je kunt ook oogschaduwen mengen en zo je eigen oogschaduwen maken! Let wel op dat je niet je allernieuwste, dure oogschaduw gebruikt omdat het kan bederven als je het lang bewaard (dat hoeft niet altijd zo te zijn maar het kan wel).