Wat voor producten kan ik voor mijn haren gebruiken?

Ik merk dat mijn hoofdhuid vettig is. En de rest wat droogjes aanvoelt
mijn haar ziet er dof uit, en ik heb ook haaruitval.
Zelf heb ik ergens gelezen dat alle shampoos waar Parabenen,sulfate,SlS,laurthy etc.. in zit heel schadelijk is voor je haren.
Maar het zit in bijna alle populaire merken die ik tegenkom
en verder heb ik geen idee welke shampoo ik nou moet kopen, en moet geloven..

kan iemand mij daarbij helpen?

eventueel tips,haarproducten waarbij ik mijn haarproblemen kan wegwerken en shampoos die jullie aanraden?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
foutje :) Wat voor soort producten kan ik voor mijn haren gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik vind maizena een heel handig middel om vettigheid weg te halen. Het is een soort natuurlijke droogshampoo, eigenlijk. Verder moeten mijn punten verzorgd worden, omdat ze nogal droog zijn. Hiervoor gebruik ik vaak een lepel olijfolie, en dat masseer ik er in en laat ik een nachtje zitten. De volgende dag uitspoelen en het zit prachtig!
Qua shampoo zou ik het niet weten, ik gebruik er een van L'oreal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik raad de Adrélon shampoo aan, deze is er voor vet, droog, lang, grijs of dof enz. haar. Kies je eigen haartype uit en gebruik deze shampoo, dan hoop ik voor je dat je haar gezond toont.. Verder moet je je haar niet met te heet water wassen, en niet hard wrijven met je handdoek! Succes :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt ;))
Je verteld over je vettige hoofdhuid en ook dat je last hebt van haaruitval , ik zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan om te laten beoordelen of er niks bijzonders is met je hoofdhuid
Verder zou ik je haar zo min mogelijk wassen met shampoo je haar bij de aanzet is voldoende bij het uitspoelen wordt de rest ook schoon
Probeer veel kleuren en andere chemische behandelingen te voorkomen
Zelf heb ik een tijdje de producten van Lanza gebruikt ,super fijn puur natuur maar wel aan de prijzige kant
Ga anders naar een goede drogist en laat je goed adviseren ik raad Andrelon af omdat er veel siliconen inzitten om het haar zacht aan te laten voelen
Een haarmasker maken met 2 eidooiers en een flinke schep honing een 20 minuten in laten werken en dan goed uitspoelen met lauw water doet wonderen
Ook olijfolie in de droge punten doen voor je het gaat wassen voorkomt dat je haar teveel uitdroogt en je hoofdhuid zal wel minder vettig worden
Te vaak wassen zal er ook voor zorgen dat je hoofdhuid meer talg aan gaat maken puur om de huid te beschermen en dan krijg je een cirkeltje
Verder gezond eten en veel drinken en stress vermijden zijn ook beter voor huid en haar
Overigens is het in het voor en najaar normaal iets meer haar te verliezen dat kan te maken hebben met de wisseling van de seizoenen
Heb je lang haar dan valt het meer op dan met een kort koppie
Heel veel succes en hopelijk ben je snel van dit vervelende probleem af
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een vreselijk jeukende hoofdhuid en niks helpt, ik gebruik nu head&shoulders al heb ik geen roos, het helpt wel! Je hebt van head&shoulders speciale varianten voor vet haar en zelfs 1 tegen haaruitval!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het helpt niet helemaal maar ik heb het minste last met head&shoulders menthol. Heel verfrissend! Verder je haar niet te vaak wassen, niet met te heet water, niet je haar in een handdoek laten zitten die je op je hoofd doet enz enz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gemerkt dat ik als ik langere tijd gebruik maak van hetzelfde merk shampoo ik of heel droog haar krijg of heel vettig. Ik wissel nu af met andrelon glansshampoo en herbal essence. dit gaat geweldig! Ik krijg zelfs complimentjes hoe gezond mijn haar eruit ziet... Dus zo gauw ik merk dat mijn haar begint te 'wennen' (vettig of droog of niet meer in model te krijgen) aan de shampoo wissel ik en dat gaat prima!! Geen last meer van jeuk, schilfers en doffe haren. Uitval heb ik nog steeds maar dat is normaal. Hoe langer de haren hoe meer het opvalt.