Hoe verzorg ik mijn haar het beste?

Ik heb best wel kapotte haren door het stijlen en föhnen. Wat helpt hier het beste tegen? Ik wil graag dat ik mijn haren niet meer zo snel hoef af te knippen en ik heb lang haar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb ongeveer het zelfde probleem maar dan door het vele verven van mijn haar,
Ik heb nog wel een paar tips die bij mij helpen :
* met niet te warm water wassen deed ik eerst wel en nu ik het met louwig water was is het veel minder droog.
* Satijnen kussensloop (op google kun je daar meer info over vinden).
* Als je je haren toch wilt fohnen gebruik dan koude lucht.
* Een goed haar serum doet ook wonderen ikzelf gebruik een serum van l'oréal professionnel.
* Toch echt op tijd de puntjes laten knippen dit voorkomt gespleten haar punten waardoor je haar minder snel afbreekt.

Hoop dat je er iets aan hebt bij mij heeft dit in ieder geval veel verschil gemaakt zonder dat ik gelijk een heel stuk van mijn haar hoefde te knippen.

Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet meer stijlen en föhnen. Dit is namelijk funest voor je haar. Was het niet te vaak en laat het ook maar 2x per week nat worden. Gebruik een verzorgende shampo en condiciner. Gebruik ook 1x per week een maskertje.

Je kunt bijvoorbeeld de lijn 'perfecte puntjes' van andrelon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak helpt een verzorgende spray, voor versleten haar goed, van Glisscure heb je daar veel van, dat spray je dan voor het föhnen in en dat zorgt ervoor dat je haar niet snel kapot gaat, ook kun je een verzorgende shampoo gebruiken van elvive helpt dat vaak heel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook helpt is zo min mogelijk je haar borstelen. Dat scheelt gespleten haarpunten. En idd, stoppen met fohnen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles hangt af van hoe erg het haar beschadigd is. Breng eerst een laagje vochtrijke conditioner aan op het haar en laat die er 20 minuutjes op. Spoel het haar daarna in koud tot lauw water. Dep het droog met een handdoek (maar wees ERG voorzichtig) en doe er wat gladmakend antikroesserum op om de cuticula glad te maken en er een laagje op te leggen. Laat het haar op natuurlijke wijze drogen of wikkel een handdoek zoals een tulband rond het hoofd; zo verdwijnt het vocht.

Vermijd warmtestyling of stylingproducten die alcohol bevatten, want zo droogt het beschadigde haar verder uit. U zult het beschadigde haar ook van dichtbij moeten inspecteren en misschien de meest beschadigde zones moeten wegknippen. Tenzij deze zones erg gering zijn of zich op een onopvallende plaats bevinden waar ze kunnen gecamoufleerd worden door ander haar, moet u een professioneel kapper raadplegen om het beschadigde haar te laten knippen.

Jammer genoeg kan ernstig beschadigd haar niet hersteld worden. Maar uw kapper kan zéker méér dan u thuis zelf kunt doen, dus zou ik zeker naar de kapper stappen wanneer het verbrande haar er té erg beschadigd uitziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet meer zo vaak stijlen en föhnen.. gebruik bier op je haren onder de douche als afspoel shampoo, bier is erg goed voor je haar. succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet meer stijlen, föhnen of andere dingen, dit is er ECHT heel slecht voor... doe het maximaal 1x per maand en het liefst minder. Je kunt allerlei voedende shampoo's, spray's en andere dingen kopen om je haar gezonder te maken. Maar wat ook helpt (geloof het of niet..) is olijfolie.. wanneer je je haren hebt gewassen moet je als je het gaat kammen gwn wat olijfolie in je haar smeren en na een tijdje is het echt een heel stuk minder droog, dood, futloos enzoow.. :D echt een aanrader...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is heel simpel: stoppen met steilen en föhnen.
Je zult dan zeker weten merken dat je haar gezonder wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk iets waar je helemaal nog niet aan hebt gedacht en wat ook heel raar klinkt maar co-wassen. Dat betekend dat je alleen met conditioner je haar wast. Dus zonder shampoo. Veel mensen denken dat het vies is maar in shampoo zit sles of sls in. Behoorlijk heftig spul waar ze hele benzinepompen schoon mee maken. Kijk maar eens naar het filmpje wat ik er bij heb gedaan. Heb het zelf ook een tijdje gedaan. Het is de mildste vorm van wassen en soms een hele goede manier om je haar weer even wat rust te geven. Gaat trouwens niet met elke conditioner.