Nu de zon steeds feller schijnt, hoe behoud ik mijn lichte huidskleur in de zomer? Zie extra uitleg;

Ik heb van nature een blanke huidskleur (huidtype twee) met zwart haar. Ik ben een wintertype en heb dus een koele ondertoon. In de winter heb ik een porseleinen teint, erg bleek en wit, zonder een rozige kleur op mijn wangen. Ik vind dit, als een van de weinige, persoonlijk veel mooier dan een gebruinde huidskleur en ik wil dit zo houden.

Vroeger verbrandde ik vrij snel onder de zon en werd dan knalrood, daarna weer wit, bruin kon ik heel moeilijk worden. Hier was ik blij mee. Maar nu heb ik het gevoel dat ik sneller bruiner word dan vroeger, ik zou niet weten waardoor het komt. Nu het weer zomer is heb ik een beige-achtige kleur op mijn gelaat gekregen. Ik vind het vreselijk en ik ben bang dat ik nog donkerder ga worden de komende weken.

Ik gebruik al zonnebrandcrème met factor 30 voor het gezicht, ik heb een dagcrème met SPF 15 en ik ga niet onder de zonnebank, ik zon niet bewust en ik probeer zo min mogelijk onder de zon te komen.

Maar toch helpt het niet, heeft iemand tips alstublieft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een interessante benadering en omschrijving om je eigen huidskleur en -type te beschrijven.
Powergen
11 jaar geleden
Wist je dat een bruinere huid gezonder is dan een bleke huid? En vergeet niet om genoeg Vitamine-D in te nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, kijk uit voor gebrek aan vitamine d als je zo weinig in de zon komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Krekatos: De beschrijving, naast huidtype 2, is ontleend aan de cosmeticawereld gok ik ;) @Serenay: Ik heb huidtype 3 met een warme ondertoon, en vind mijn huid in de winter ook mooier. Ik blijf ook liever wat blanker. Het is alleen dat die zon zo lekker warm is... Ik heb geen betere tips dan degenen die al geantwoord hebben. Wel moet je inderdaad genoeg in de zon komen om in ieder geval voldoende vitamine D aan te maken, zoals Marleen zegt. Het moet niet ten koste van je gezondheid gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben spierwit,ik heb heel weinig pigment,ik krijg huiduitslag als ik in de zon zit(dat doe ik dus niet)ik gebruik sun-block.
Dat kan je ook gebruiken als je niet bruin wil worden.
Ik vindt het zelf best mooi zo'n bleek velletje maar ik krijg vooral zomers vaak kritiek(van vreemden!)dat ik zo wit ben,vorig jaar in de zomer vroegen een paar jongens op straat of ik wel eens van een zonnebank had gehoord,echt zo lullig.
Maar wat je vraag betreft:sun-block is de oplossing hoor!

Het beste antwoord

Zoals mijn dochter (die ook per se in- en inwit wil blijven):

Nooit in de (volle)zon komen, tenzij echt onvermijdelijk, OOK niet in de winter (hoed, schaduw) en altijd factor 50 (ook in de winter), zo veel mogelijk lange mouwen en panty's / broeken dragen, huid regelmatig scrubben.

let op : OOK in de diepste schaduw wordt je bruin ; dat betekent dat je eigenlijk NOOIT de deur uit kunt zonder zonnebrand, tenminste, als je echt zo bleek wilt blijven als een Engelsman.

Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is trouwens ; een beetje smeren is leuk, maar je kunt ook overdrijven. Belangrijker is echter dat je genoeg daglicht / vitamine D binnenkrijgt, en dus niet nodeloos altijd maar binnen blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo bleek als een Engelsman?
Nu snap ik wat mijn psych bedoelde toen hij zei dat ik er met mijn witte huid uitzie als een Engelse schoonheid!(tja,zijn woorden hoor,ik vindt mezelf niet zo bijzonder)
Maar bleke huidjes zijn in hè?
Dus ik snap je dochter,maar ik wordt niet bruin trouwens alleen rood en ik krijg ook huiduitslag van de zon dus ik heb geen keus.

Andere antwoorden (4)

Zo min mogelijk buiten komen tussen 11.00 en 15.00 als de zon schijnt. Of overdag slapen in een kist (haha) En zwart dragen dan lijk je ook witter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon je kleren aanhouden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet, als je naar buiten gaat, een grote hoed op.
Zo deden vrouwen het al eeuwenlang : grote hoeden, en natuurlijk een parasol.
Vrouwen uit Japan zie ik dagelijks met een paraplu in de rij staan op de steiger van de rondvaartboten, waar ik werk : als ze moeten wachten in de zon op een boot, of als de rij erg lang wordt, zetten ze hun paraplu op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals hierboven aangegeven staat zou ik inderdaad een paraplu gebruiken en je factor 30 omruilen voor een factor 50 en dan ook meteen een zonnebrandcreme speciaal voor je gezicht aanschaffen met factor 50.
Dit is de hoogste en beste bescherming.