ik heb littekens op mijn arm en nu denkt iedereen dat ik me snijd, wat moet ik doen?

Ik heb een 3 littekens op mijn arm van even geleden maar iedereen denkt dat het littekens zijn van snijden. Zelfs mijn mama denkt het.. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (9)

Dit berichtje open laten staan op een computer die jullie gezamenlijk gebruiken thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn en eerst maar eens een gesprek aan gaan met je moeder. Je moeder zal niet zomaar denken dat jij je snijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk allereerst dat het alleen maar heel erg fijn is dat er mensen zijn die zich om je bekommeren.

Maar aangezien het niet zo is, zou ik vanavond aan tafel bijvoorbeeld beginnen te vertel wat er met de hond gebeurde.
(VERTEL DE WAARHEID)

Leg duidelijk uit dat de krassen op je arm daardoor komen en dat ze zich geen zorgen hoeven te maken.

Mocht je inzien dat je ouders dit niet zomaar denken zou ik ook heirover een gesprek aangaan. Het zal jullie beiden opluchten om elkaar te gaan leren vertrouwen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk moet jij iedereen lekker laten denken wat ze willen en als je toch wil vertellen waar ze vandaan komen geef dan een eerlijke en goede verklaring.
Maar trek je vooral niet teveel aan van wat andere mensen denken of vinden want er is altijd wel wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo lang je zelf weet wat de waarheid is hoef je je weinig van anderen aan te trekken, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AdrieK: je hebt natuurlijk gelijk, maar 'je niks van anderen aantrekken' is voor jongeren nou eenmaal (nog) niet zo makkelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, daar is de ongemotiveerde minner weer :o)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je mij bedoelt: nee, ik min niet zo gauw. Ik vond jouw antwoord juist wel goed. Een van de plusjes is dus van mij.
Vond alleen dat AdrieK wat 'makkelijk' doet over je niks van anderen aantrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik bedoelde niet jou :o)
Maar er worden hier erg véél ongemotiveerde minnen uitgedeeld, zélfs bij zwart/wit antwoorden die gewoon niet fout kúnnen zijn.
Verder heb ik geen enkel probleem met een min maar dan wil ik ook graag weten wáárom, kan ik er zelf ook nog wat van opsteken.
Je reactie vind ik overigens heel goed, voor jongeren is het zó belangrijk wat 'de groep' vind en het is moeilijk daar weerstand tegen te bieden en je eigen weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, sorry, ik had je even niet goed begrepen.
Ik vind het ook altijd jammer als je wél minnen krijgt, maar niet verteld wordt waarom. Had ik laatst; wel zes minnen, maar niemand (!) had er een motivatie bij gezet. Zal wel zijn omdat het iets met religie te maken had... en ik had nog wel zo netjes en neutraal geformuleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ja, bij vragen over religie kan je er op wachten dat je minnen krijgt, beetje suf.
Geef ze gelijk. Bewijzen kun je het toch niet.
Als ze willen denken dat je je snijdt moeten ze dat zelf weten. Na twee weken (en na twee maanden) laat je ze nog eens tellen. Waarschijnlijk komen ze niet verder dan 3, en dan heb jij alsnog je gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel mensen automutileren uit geestelijke nood.
Je ouders zijn daar dus blijkbaar bang voor.
Het snijden is een symptoom daarvan maar niet de oorzaak.

Dus zijn je ouders bezorgd dat je in geestelijke nood verkeert.

Wat je kunt doen is je moeder mee naar de dokter te nemen en de arts vast laten stellen hoe de wonden ontstaan zijn.
Een arts zie ogenblikkelijk of een wond door een scherp voorwerp opzettelijk is toegebracht of dat het een ongevalsletsel is.

Nadat het je moeder duidelijk is distribueert zij wel dat je niet snijdt.

Zo dooft het verzinsel wel uit.

Stellen dat je je wel snijdt of volslagen negeren is in mijn ogen geen goede oplossing.

Mensen die deken dat je je snijdt zullen (oprecht) bezorgd zijn.

met oprechte gevoelens moet je zorgvuldig omgaan, er is al onverschilligheid genoeg in de wereld!!

Het is niet de makkelijkste weg maar de mening van mensen die voor jou belangrijk zijn zou ik niet laten vertekenen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die kicken op de "sneden"

van hen hoef je je niets aan te trekken.
Maar als ouders zich machteloos voelen omdat ze denken dat je jezelf beschadigt, dat moet ontzenuwd worden, veer ouders die zich machteloos voelen tegenover (vermeend0 gedrag van hun kinderen sluiten zich af en gaan onverschillige worden uit zelfbescherming.

Daar zit jij volgens mij niet op te wachten.....

Een goede band met je ouders heeft een nauwelijks te overschatten waarde!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer de wonden van de hond komen, dan is dat eenvoudig te bewijzen.

Ik neem aan dat de nagels, of de tanden de oorzaak zijn. In dat geval moet de stand van die nagels of tanden precies in het patroon van de wonden passen.

Dat kun je laten zien en daarmee lever je het bewijs van de oorzaak achter de wondjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook meteen aan litteken crème. Het duurt wel lang voordat je resultaat ziet, maar het werkt uiteindelijk wel.
Slakkengel wat je volgens mij bij de tuinen kan krijgen schijnt heel goed te helpen.
De zon is een heel goed natuurlijk middel.

Dat is wat ik weet :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste optie is altijd om eerlijk met iemand te praten die je ervan verdenkt dat je zou snijden.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad een tijdje terug dus ik weet precies wat je bedoelt >v<|| het is heel irritant maar het beste kan je er gewoon niet aan denken en als iemand er naar vraagt gewoon vertellen wat er aan de hand is.