Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een foundation Routine voor mannen?

Er zijn toch ook mannen die foundation op doen ..?
Onder andere ik.
Alleen op school krijg ik het altijd heel warm, en ik heb een gemengde huid, dus dan gaat me hele huid glimmen en het voelt niet lekker, je voelt gewoon het talg en de foundation gemengd zitten!
Is er een foundation routine voor mannen dat je beter bijvoorbeeld een andere creme kan gebruiken omdat je een mannenhuid heb, en dat het beter blijft zitten en de glim tegen te gaan, de hele dag lang?
Voorderest hou ik van een klein beetje glans, niet te opvallend, maar me hele gezicht glanst niet, maar glimt van de talg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen antwoord voor je, maar kudos voor de vraag en voor het lef om foundation op te doen naar school. Denk niet dat veel jongens je na zouden durven doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey Niels, mag ik vragen waarom je foundation gebruikt? Wil je iets camoufleren? Of vind je het gewoon mooier? En wat gebruik je op dit moment?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kies voor een dagcreme voor mannen ( Loreal, Nivea) voor de vette huid, En kies een foundation voor de vette huid, dus niet op oliebasis, breng de foundation aan met een sponsje, dat je eerst nat hebt gemaakt en daarna goed uitgeknepen, zodat er niet teveel foundation in het sponsje verdwijnt.
www.makeupgids.nl/foundation-vette-huid/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dagcrème voor mannen zou kunnen helpen, maar ik heb geen vette huid he, ik heb een gemengde huid, me wangen zijn juist droog.
Maar daar zijn toch ook crèmes voor?

Andere antwoorden (2)

Als je zoveel last hebt van talg kan je beter niet elke dag foundation op doen.
Foundation verstopt je poriën,logisch dat je huid gaat glimmen!
Je maakt het zo nog erger ook.
Mijn tip:geen foundation maar compact poeder in een kleur die 1 tintje lichter is dan je eigen huidtint.
Maak eerst je huid goed schoon,breng dan een goede verzorgende crème op en dan een beetje poeder.
Je hebt ook poeder met glansdeeltjes als je dat mooi vindt.
Het is ook een echte aanrader om 1x per week een huidmasker te nemen om je huid goed te reinigen.
Suc6 ermee,hopelijk heb je er iets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Alleen ben ik er niet mee eens dat foundation je porien verstopt: gewoon goed eraf halen.
Veel mensen doen Milk & Tonic, ik echt niet, omdat ik altijd te veel Milk doe.
Ik heb altijd reinigingsdoekjes, deze zijn heel handig, en je huid is zo weer schoon!
Gebruik ik ook voordat ik me dagcreme en daarna me make up opdoe.
Het huidmasker dat doe ik ook altijd 1 x per week, ik heb speciale maskertjes voor mannen.
De huid van de man is eigenlijk gelijk aan de huid van de vrouw. Je kunt dus precies dat doen wat ook voor vrouwen word aangeraden met jou huidtype. Er bestaat dus geen speciale mannenroutine voor foundation.

Wat veel mensen niet kennen is een superalternatief wat veelal voor televisie en film wordt gebruikt als foundation: http://www.visagiepro.nl/78-Foundation/127-Creamfoundation/Grimas-Covercream-Pure-Stick-23-ml.html

Om glimmen te stoppen kun je ook een anti-shine onder je foundation gebruiken, dit matteerd en zorgt dat je foundation veel beter blijft zitten: http://www.visagiepro.nl/78-Foundation/159-Foundation-primer/Grimas-Anti-Shine-8-ml.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding