Wat is het verschil tussen poederachtige foundation en vloeibare foundation?

Ik vroeg me af wat het verschil is, want ik wil graag een keer vloeibare foundation proberen. De poederachtige variant ziet er bij mij vaak heel nep uit. Je ziet het poeder echt dik er op liggen. Is smeerbare foundation beter? En is het voor alle huidtypes bestemd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het verschil tussen poederfoundation en vloeibare foundation is de mate van dekking en het eindresultaat.
Een poederfoundation dekt vaak sterker en geeft een matte finish. Voor een vettere huid is deze zeer geschikt.
Een vloeibare foundation heeft vaak een medium dekking en veel verschillende 'finishes'; van poederachtig tot glanzend. Dat maakt het product gelijk geschikt voor vele wensen en huidtypes.
Ik zou je wel aanraden om een mooie zonnepoeder of een blush te gebruiken na je foundation. Foundation maakt je huid mooi egaal, maar neutraliseert ook alle kleur in je gezicht. Blush brengt je huid weer tot leven ;-)
Het is zowieso belangrijk om een creme onder je foundation te gebruiken, omdat die de huid verzorgt en voorkomt dat je de foundation teveel ziet zitten in je porien.
Hoe je 'm aanbrengt moet je zelf weten, maar sponsjes zijn eigenlijk het meest verspillend, omdat de helft van je product in de spons gaat zitten.
Voor kleuradvies kun je je het beste laten adviseren in een parfumerie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Smeerbare fantation zie je niet op je huid mits je hem goed gebruikt en je eigen tint hebt.
Voor je porien is het wel beter om poeder te gebruiken. Als je hem ziet dat breng je hem niet goed aan of heb je een goede of een verkeerde tint. Probeer er een in je eigen tint te kopen en breng deze lichtjes aan met een grote kwast met zachte (het liefst natuurlijke) haren.
Zelf gebruik ik mineral poeder. Deze werkt bij mij heel erg goed. Maar volgensmij is deze van miss helen niet meer te koop. Maar er zijn nog voldoende anderen.

Succes!

Toegevoegd na 55 seconden:
Dat=dan