Hoe kun je je foundation het beste aanbrengen?

Hoe kun je het beste je foundation aanbrengen zodat je een mooie dekking krijgt? Ik had namelijk poederachtige foundation maar wil graag overgaan op smeerbare foundation? Hoe kan ik dit het best aanbrengen? Iemand ervaringe met vloeibare foundation? Zo ja, tevreden? Jullie zouden me heel erg helpen! Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Google is your best friend! Op youtube kun je heel duidelijk filmpjes hierover vinden, zie onderstaande link. http://www.youtube.com/results?hl=nl&q=vloeibare%20foundation%20aanbrengen&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1249&bih=624&wrapid=tlif133710427754810&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=w1&gl=NL Ook volgens tekst is het heel duidelijk te volgen met google: http://www.google.nl/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=vloeibare+foundation+aanbrengen&oq=vloeibare+foundat&aq=1&aqi=g2&aql=&gs_l=hp.3.1.0l2.12573.28398.1.30608.36.20.7.9.12.0.148.1866.15j5.20.0...0.0.fum_rG-wwvk&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=bb70a34c1fd01c8a&biw=1249&bih=624 Sorry kan de links niet verkleinen. Succes ermee!

ik gebruik altijd 2 manieren manier 1 je kan een paar druppels op een watje doen en aanbrengen maar het kan ook zijn dat er stukjes van het watje meekomen als dat gebeurt dan heb je geen goeie watjes. maar dan kan je nog manier 2 gebruiken manier 2 je kan ook een beetje foundation net onder je knokkels druppelen en met je vingers dippen vervolgens op je gezicht aan brengen . maar ik doe altijd de eerste want bij mijn foundation gaat dat heel moeilijk als ik mijn foundation wil van mijn vingers af wil halen lukt dat haast niet dus veel succes

Met mijn ervaring in de visagie en grime weet ik dat er wel wat komt kijken bij de keuze van de juiste foundation en techniek. Keuze foundation: Heb je een normale huid dan kun je het best een foundation op creme- of poederbasis nemen. Op poederbasis is er ook vloeibaar). Heb je een vette of een droge huid neem dan een foundation op waterbasis of siliconenbasis. Heb je een gecombineerde huid, dan kun je ze in principe allemaal gebruiken. Gebruik je een foundation al dan niet vloeibaar op poederbasis, dan werkt deze matterend. Deze mag je niet afpoederen, want dan krijg je een plakkaat effect! Zorg altijd voor de juiste kleur! Heb je een gele ondertoon, gebruik dan een foundation met gele ondertoon, bij huid met rode ondertoon gebruik een foundation met dezelfde ondertoon, etc… Hierdoor voorkom je dat je gezicht grauw gaat lijken. Of je de juiste kleur hebt controleer je door een beetje aan te brengen op de kaaklijn, valt de foundation weg in de huid dan heb je de juiste kleur. Een foundation gebruik je om je gezicht egaler te maken en niet om bruiner te lijken! Techniek: - Kies je voor een penseel, koop dan een goede. Let altijd op de dikheid van het penseel, daarmee bedoel ik niet de dikte in de omtrek, maar juist de hoeveelharen op dezelfde vierkante cm. Hoe meer haren op dezelfde plaats, hoe minder foundation in je penseel kruipt. Dus hoe minder foundation je verspilt. Een goed penseel is dan duurder, maar verdient zicht heel snel terug. - Kies je voor een spons dan geldt hetzelfde, de ene spons zuigt meer foundation op dan de andere. Tevens is de vorm van de spons bepalend hoe gemakkelijk je ermee kunt werken. Ik gebruik zelf het liefst de [url=http://www.visagiepro.nl/58-Tools/59-Sponsen/Make-Up-Studio-Perfect-Blending-Sponge.html] Blending Sponge van Make-up Studio.[/url] Deze maak je eerst vochtig en neemt weinig foundation op. De bolle kant is perfect voor de grote vlakken en met het puntje kom je perfect in de kleine hoekjes. Je hebt ook goedkopere versies ( scheelt de helft) maar die poreuzer, ze nemen meer foundation op(verspilling) en brokkelen eerder af. De duurdere is hier dus uiteindelijk veel goedkoper.

Met mijn ervaring in de visagie en grime weet ik dat er wel wat komt kijken bij de keuze van de juiste foundation en techniek. Keuze foundation: Heb je een normale huid dan kun je het best een foundation op creme- of poederbasis nemen. Op poederbasis is er ook vloeibaar). Heb je een vette of een droge huid neem dan een foundation op waterbasis of siliconenbasis. Heb je een gecombineerde huid, dan kun je ze in principe allemaal gebruiken. Gebruik je een foundation al dan niet vloeibaar op poederbasis, dan werkt deze matterend. Deze mag je niet afpoederen, want dan krijg je een plakkaat effect! Zorg altijd voor de juiste kleur! Heb je een gele ondertoon, gebruik dan een foundation met gele ondertoon, bij huid met rode ondertoon gebruik een foundation met dezelfde ondertoon, etc… Hierdoor voorkom je dat je gezicht grauw gaat lijken. Of je de juiste kleur hebt controleer je door een beetje aan te brengen op de kaaklijn, valt de foundation weg in de huid dan heb je de juiste kleur. Een foundation gebruik je om je gezicht egaler te maken en niet om bruiner te lijken! Techniek: - Kies je voor een penseel, koop dan een goede. Let altijd op de dikheid van het penseel, daarmee bedoel ik niet de dikte in de omtrek, maar juist de hoeveelharen op dezelfde vierkante cm. Hoe meer haren op dezelfde plaats, hoe minder foundation in je penseel kruipt. Dus hoe minder foundation je verspilt. Een goed penseel is dan duurder, maar verdient zicht heel snel terug. - Kies je voor een spons dan geldt hetzelfde, de ene spons zuigt meer foundation op dan de andere. Tevens is de vorm van de spons bepalend hoe gemakkelijk je ermee kunt werken. Ik gebruik zelf het liefst de Blending Sponge van Make-up Studio. Deze maak je eerst vochtig en neemt weinig foundation op. De bolle kant is perfect voor de grote vlakken en met het puntje kom je perfect in de kleine hoekjes. Je hebt ook goedkopere versies ( scheelt de helft) maar die poreuzer, ze nemen meer foundation op(verspilling) en brokkelen eerder af. De duurdere is hier dus uiteindelijk veel goedkoper. Gerrit Das www.visagiepro.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100