Wat moet ik doen tegen deze dunner wordende haren?

Ik heb een foto toegevoegd. Ik krijg steeds meer last (denk ik) van haren aan de zijkant die dunner worden en zo licht dat ze niet te zijn.

Mijn vragen zijn:
1) verbeeld ik me dit dat dit altijd zo is geweest of zijn dit de eerste tekenen van inhammen?

2) kan ik er iets aan doen?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Haar
5.4K
Nosky
2 jaar geleden
Heb je toevallig ook last van een droge hoofdhuid?
Wat ik uit eigen ervaring weet, in mijn geval een nogal droge hoofdhuid, is niet te vaak wassen en een geschikte shampoo gebruiken m.b.t. ph-waarde.
Tevens gebruikte ik zelf vroeger wax, maar dat is op den duur ook niet bevoordelijk voor het haar, dus mocht je dergelijke producten gebruiken zou ik daar ook mee stoppen.
steid
2 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook een droge hoofdhuid maar wat heeft dat te maken met de haartjes aan zijkant van mijn hoofd? Ik heb overigens wat gegoogled en op veel fotos van blonde mensen of mensen met rood haar zie ik dunne haren aan de zijkant van het hoofd dus misschien verbeeld ik me iets wat er niets is. Ervanuit gaande dat het antwoord over inhammen niet van een expert komt.

Antwoorden (2)

Het is moeilijk te zeggen of dit altijd zo is geweest. Haren kunnen lichter worden (bijvoorbeeld grijs). Persoonlijk zie ik nog haren en denk niet dat het dun is.Het zal dus allemaal wel meevallen. Op vraag 2 of er iets te doen is tegen haaruitval. Vrijwel niets. Als het gebeurt dan kun je dit accepteren en een ander kapsel nemen. Je kan ook kiezen voor haartransplantatie maar hiervoor kun je beter een specialist raadplegen. Kortom: Ik denk dat je je zorgen maakt over niets. Dit 'haaruitval' lijkt me meer in je gedachte te zitten dan werkelijk zo te zijn maar dat is mijn gedachte.
2 jaar geleden
Een teruglopende haarlijn komt doorgaans vaker bij mannen voor, vooral als het in de familie zit. Uitdunnen van het haar in dit gebied bij de haargrens, voornamelijk boven het voorhoofd en rond de omtrek van het gezicht. Dit heeft ook te maken met veroudering – zowel bij mannen als bij vrouwen. Dit betekent dat dunner wordend haar bij de haarlijn niks ongewoons is.

Voeding en gezond leven zijn belangrijke factoren voor de groeisnelheid en algemene gezondheid van je haar. Je lichaam beschouwt je haar als ‘niet-essentieel’ (hoe essentieel het voor jou misschien ook is). Dus als je niet gezond eet, zal je lichaam de voedingsstoffen uit je eten vooral naar je vitale organen leiden, en niet naar je haarzakjes.
Er worden haargroeimiddeltjes aangeboden, maar daar doe je alleen de verkoper een plezier mee. Het is niet bewezen dat ze werken.