Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er ook speciale shampoos voor erg lang haar?

Mijn dochter ( 13 ) heeft erg dik en stug kastanje bruin haar. Zij is nog nooit naar de kapper geweest, ik knipte altijd de dode punten en gespleten punten weg ( paar cm er vanaf ) zo is het haar van mijn dochter inmiddels tot aan haar knieën gegroeid, we laten het niet bij deze lengte, mijn dochter wil haar haar door laten groeien tot aan haar enkels, en misschien nog wel langer als er nog groei in zit. Mijn dochter wast haar lange haren nu nog met een standaard shampoo van Andrelon maar is dat nog voldoende, of zijn er ook speciale shampoos voor erg lange haren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
1.9K
Pieterke
3 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze site: http://www.nailtalk.nl/25-top-tips-voor-lang-haar-de-beste-verzorging-voor-lang-haar/
Er staat ook een recept op voor het zelf maken van shampoo voor lang haar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, niet algemeen. Er is wel een herstellende shampoo voor lang haar dat beschadigd is: Elvive Dream Lengths. (Toevallig momenteel bij Kruidvat in de aanbieding van drie voor een tientje).

Maar om lang haar te laten groeien wordt aangeraden om een verzorgende milde shampoo te gebruiken. Want die versterkt het haar, maakt dat het gezonder wordt en minder snel breekt. Dat werkt nog beter wanneer daarnaast een dieet met veel eiwitten, gezonde vetten, vitamine A en ijzer gevolgd wordt.

Alleen wassen is niet genoeg voor lang haar. Gebruik na elke shampoobeurt een conditioner. Breng de conditioner gelijkmatig aan en laat deze even intrekken. Spoel deze vervolgens grondig uit. De conditioner zorgt ervoor dat de haarschubben een beschermlaagje krijgen en het haar zijdezacht wordt.

Laat het haar na het wassen los hangend aan de lucht drogen. Draag thuis zo min mogelijk elastiekjes en/of spelden in het haar. Een zachte haarband is het best om te voorkomen dat er haar voor de ogen hangt.


Producten die je zou kunnen gebruiken komen bijvoorbeeld uit de Expert serie van L'Oréal
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding