Is er een bepaalde plant die nu zijn zaden loslaat? Of komt dit ergens anders door?

Ik werd gisteren wakker met veel bulten. Ze lijken op muggenbulten maar zijn het niet want ze kwam later die dag opeens naar boven. Het begon met mn duim (zie foto) en op mijn pols en later die dag kreeg ik ze ook op mijn gezicht. Nu heb ik er al 4 op mijn gezicht en nog eens 2 erbij op mijn handen. Ze jeuken net als muggenbulten maar gaan daarna pijn doen. Voor zover ik weet ben ik nergens allergisch voor. Maar ik had dit vorig jaar ook en toen verdween het weer naar 4 dagen. Dus ik dacht misschien is het wel een soort hooikoorst ? Weten jullie wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt niet gisteren in de tuin gewerkt of anderszins iets buiten gedaan? Contact gehad met brandnetels, berenklauw, of soortgelijke planten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helemaal niks. Ik was zondag op visite en maandag gewoon school

Het beste antwoord

je kunt van hooikoorts inderdaad bultjes krijgen.
maar het kan ook van iets anders komen, een eczeem bijvoorbeeld, dat is iets op de huid en kan jeuken en pijn doen. en bij eczeem komt vaker voor dat het na een tijdje weer terug komt.
mijn tip: ga even langs bij de huisarts, die heeft er waarschijnlijk meer verstand van en kan eventueel een zalf of pillen voorschrijven.