Hoe krijg je een mooie haarkleur als je een grijze uitgroei heb bij bruin haar & je wilt blonde plukjes erin?

Ik vraag me af hoe je te werk gaat als je het volgende haar hebt: Donkerbruin geverfd haar met een grijze uitgroei & de persoon wilt blonde plukken. Eerst de uitgroei en de rest van het haar verven? Uitspoelen en dan de blonde plukken ? Of kan het samen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het bij mezelf doe, verf ik eerst m'n haar bruin, laat het drogen en doe er dan pas coupe soleil in. Op droog haar dus. De kapper kan tegelijkertijd met twee kleuren werken.

Antwoorden (1)

Je kunt eerst de uitgroei behandelen, neem dezelfde kleur als je geverfde haar nu is, daarna kun je de blonde plukken maken, denk eraan dat je dan niet echt blond bereikt, maar een paar tinten lichter dan het donkerbruin, donkerbruin is bijna zwart, als er geen rood inzit, is de kans groot dat je blond een groene gloed krijgt, als er wel rood in je donkerbruin zit, is de kans groot dat je blond een oranje gloed krijgt, je kunt dit voorkomen door een plukje haar af te knippen en een klein beetje blondering vast te mengen ( denk aan de juiste verhouding), vervolgens smeer je het plukje in met de blondering en laat dit inwerken, spoel na de inwerktijd goed uit en bekijk het resultaat, is het te oranje dan kun je de blonde plukken na het blonderen nakleuren met asblond, is het groenig, dan kun je er een goudblond overheen zetten.
Wil je dit gedoe niet, laat het dan door de kapper doen, de basiskleur, het donkerbruin, kun je dan wel zelf aanbrengen. De kapper kan ook een lichter resultaat bereiken, dan je zelf bereikt met een thuiskleuring.