wat is een goede gezichtsreiniger?

Ik zoek een gezichtsreiniger die mijn gezicht niet droog maakt, en niet al te duur is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog even een aanvulling: ik heb een vochtarme huid

11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Water.
Schoon water.
Zo uit de kraan.
Eventueel een klein beetje zachte zeep.
En een washandje. Liefst een die niet in de wasverzachter is geweest, maar lekker ruw aanvoelt.

Het beste antwoord

Voor een droge huid zou ik een milk-lotion reiniger adviseren, 's ochtends en 's avonds. minder snel een facewash met water, omdat dat sneller een trekkerig gevoel kan geven.
Je kunt kiezen uit vele merken, als je een niet te dure wilt, haal je gewoon één van een eigen merk. Vaak zijn die producten roze gekleurd, maar kijk voor de zekerheid op de verpakking, dat er staat 'dry or sensitive skin'.
Nb: gelukkig begrijp je het belang van het reinigen van je huid, het is écht belangrijk dat talg, make'up en smog 's avonds verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord! Als ik nog mag aanvullen dat je alleen met een goed reinigingsprodukt ook de afvalstoffen verwijdert doe je eigen huid produceert , de zgn vrij radicalen, die huidveroudering doen versnellen. Reinigen is het belangrijkste van fenomeen huidverzorging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet je toevallig weet hoe het kan, dat toen ik mijn gezicht nooit reinigde, ik veeeel minder pukkels had dan nu ik het wel elke dag doe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Yce74!
@ Zoe; waarschijnlijk gebruik je dan een reiniger die niet geschikt is of passend is voor jouw huidtype en huidconditie. Laat me raden, garnier? Clearasil? Dove?
Het product moet je huid niet teveel ontvetten; als tegenreactie gaat je huid extra talg aanmaken, waardoor hij uit balans raakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed antwoord opzich! Máár ga nou niet op zoek naar producten voor een droge huid, maar voor een vochtarme huid! Het voornaamste verschil tussen droge en vochtarme huid: een droge huid maakt weinig/nauwelijks talg aan. Een vochtarme huid maakt wel gewoon talg aan maar heeft een laag vochtgehalte. Geloof me, ik heb zelf ook een vochtarme huid.. En het gebruik van producten van de droge huid werkt dan totaal niet :') Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey Riotxgrrl! Bedankt voor je aanvulling, ik begrijp waar ja naartoe wilt. Ik ken alleen geen reinigers speciaal voor een vochtarme huid! Wel cremes natuurlijk, maar daar gingen de vraag en het antwoord niet over.
Als je met een vochtarme huid met producten voor een normale huid gaat reinigen, dan kan ik me voorstellen dat het oncomfortabel gaat worden. Hoe denk jij daar over?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yce74: Die vrije radicalen slaan echt helemaal nergens op. Als je huidveroudering wil tegengaan, moet je achter een loden plaat gaan zitten in een betonnen bunker 100 m. onder de aarde die je gedeeltelijk beschermt tegen de invloed van de kosmische straling. Het belangrijkste van het fenomeen huidverzorging is dat je er geen troep op smeert, dan hoef je hem er ook niet af te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar Stippel, wat denk je dat je huid zelf aan afvalstoffen produceert? Yce74 bedoelt in dit geval duidelijk de vrije radicalen die de huid zelf naar buiten werkt.
Daarnaast produceert je huid talg, waar allemaal 'troep' aan blijft plakken, zoals smog, fijnstof, sigarettenrook etc. Als je in een bunker gaat zitten heb je daar inderdaad minder last van, maarja...

Andere antwoorden (6)

De gezichtsreiniger van de Etos (3 euro)

http://www.cosmopinie.nl/weblog/vergelijking_gezichtsreinigers_getest.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leidingwater. Wonderlijk spul. Haalt het vetlaagje niet van je huid, maar wel het vuil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat denk je stippel: halen die fleece washandjes het vetlaagje weg? ze reinigen zeer grondig, ook al is het met water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het van die microvezel-handschoentjes zijn, zou dat best kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen handschoentje, een washandvorm maar dan van fijn micro-fleece vezel idd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet bepaald aan te raden voor een vochtarme huid hè.. Aangezien water de huid uitdroogt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Water droogt de huid niet uit, alleen als je er een tijdje lang in gaat liggen. Zeep of andere reinigingsproducten maken het bovenste laagje droog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou er zit wat in, ivm psoriasis en droge huid beveelt de apotheek ook aan om zo min mogelijk water te gebruiken. ikzelf doe het wel overigens.
daisy89
11 jaar geleden
Ik draag geen make-up heb al een mooie huid vanzelf, maak mijn huid ook alleen maar schoon met water. En ik gebruik een dagcreme, maar een schoonheidsspecialist vertelde me laatst dat als je je gezicht niet goed schoonmaakt(en water was volgens haar alleen niet genoeg) dat de dagcreme dan niet helpt. Maar mischien is dat ook wel weer onzin.
ik kocht speciale zeer fijne fleece-washandjes
kun je samen met gewoon water je gezicht goed reinigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik nooit een aparte gezichtsreiniger. Gewoon water en zeep (milde douche-crème, evt. 'voor de droge/gevoelige huid ) vind ik het fijnste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk merk je neemt is niet zo belangrijk, wel dat je er een neemt die past bij jouw huidtype, kijk dus bij een serie verzorgingsprodukten voor de vochtarme huid en gebruik de daarbij behorende reiniging, drink voldoende water en zo min mogelijk alcohol, want een goede huidverzorging begint van binnenuit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het programma Kassa heeft een test gedaan naar de beste reinigingsdoekjes.

Hier volgt de uitslag:

1. Garnier Essentials verfrissende reinigingsdoekjes met vitaminen Algemeen verkrijgbaar €3,99 7,8 De doekjes maken goed schoon en geven een prettig gevoel aan de huid. Dit komt door de lekkere geur van het doekje.
2. DA Verfrissende reinigingsdoekjes DA €2,39 7,7 Een lekker, fris doekje dat een zachte huid geeft na gebruik.
3. Dove Reinigingsdoekjes Algemeen verkrijgbaar €4,611 7,7 De lekker ruikende doekjes hebben een goed reinigingsgehalte. Een aantal testers geeft aan dat de doekjes een beetje plakkerig voelen.
4. RoC Reinigingsdoekjes met meervoudige werking Algemeen verkrijbaar €8,95 7,5 De doekjes zijn goed vochtig en geven de huid een fris en schoon gevoel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staat de hele test uitvoerig beschreven:

http://hollandabeauty.blogspot.com/2012/04/kassa-reinigingsdoekjes-test.html