Hoe zorg ik voor meer volume in haar ?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik volume heb in mijn haar. Ik heb zelf erg futloos haar en ik
heb bijna alle producten geprobeerd, maar geen effect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

Schuimversteviger (bijv. van Andrelon) geeft vaak een goed effect.
Je kunt ook superdikke rollers indraaien na het wassen voor wat meer volume. Dit zul je echter steeds opnieuw moeten doen.
Gebruik je wel een voedende shampoo en een masker? Doen vaak wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een watergolf laten zetten bij de kapper. Dat werkt gegarandeerd. Er is nu een spray van andrelon die je plukje voor plukje bij de haaraanzet aanbrengt wat volume zou geven. Je haar wassen, mouse erin, dan bijna helemaal droog fohnen en flink door de war schudden, dan in een knot op je hoofd flansen en de fohn erop zetten, mocht de tijd het toelaten dan laat je die zolang mogelijk zitten, dan loshalen, beetje inmodel brengen en wat lak erin spuiten. Je kunt ook je haar bij de aanzet een klein beetje touperen dan zit het wat boller bovenop. De laatste tip: laat je haar in laagjes knippen, dat is altijd al een stuk voller dan gelijke lengte ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij altijd werkt is met beide benen wijdbeens gaan staan met mijn hoofd naar beneden en de borstel van de hoofdhuid naar het puntje van je haar borstelen en weer de volgende, alleen maar van je hoofd naar beneden borstelen achter elkaar en weer en nog een keer, het lijkt wel een mantra...!
Terwijl wat je doet eigenlijk een vorm van touperen is. Je geeft door het borstelen heel veel lucht tussen al het haar en daarna ga je het met een beetje lak (je moet uitproberen welke voor jou het beste werkt) "vast"zetten, uiteraard rechtopstaand voor de spiegel en goed opletten wat je met de haarlak doet...

Als je dit vaker doet, krijg je er handigheid in en duurt het minder lang dan in het begin.

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
swarzkopf shampoo volumeboost, best prijzig (10€) maar helpt wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een krultang doet wonderen, ik gebruik hem iedere ochtend. Even oefenen voor je het beet hebt maar nadien wordt het een zeer kortstondige routineklus.

Ik vind persoonlijk het model wat gelijkt op een brush borstel (maar met 'tandjes' ipv 'haren') en die ook nog eens warme lucht blaast het beste.

Lok per lok draai je rond de borstel heen en je wacht enkele seconden. Dan trek je de gekrulde lok voorzichtig naar voor/achter/opzij en steek je vast met een klein speldje.

Als alle haren gekruld/gegolfd zijn sla je je hoofd naar voor en spray een beetje haarlak. Niet teveel of het wordt té artificieel.
Dan kom je recht,je modelleert je kapsel hoe je het wilt en sprayt nogmaals een niet-klevende haarlak.

(Als je haren pas gewassen zijn schuift de krultang er eerder té makkelijk door en krijgt je niet echt het gewenste effect).
Indien je dat een probleem vindt kan je nà de shampoo en de balsem ook een haarversteviging mousse over je natte haren verdelen, maar ik vind dat persoonlijk te kleverig spul waar de krultang dan slecht doorschuift.

Een krultang kost echt niet veel, bekende drogisterij ketens verkopen het, maar je kan ook opteren voor een gespecialiseerder/professioneler merk.
Ik zou, als ik van jou was, beginnen met een goedkoop dingetje en kijk wat het voor jou doet.

Succes he!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het niet erg vindt: alles kaal scheren en opnieuw laten groeien. Doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@vdijken, inderdaad : alles kaal = heel luchtig...
Bij mij moest dat een keer, halve hoofd kaal als 15 jarige, en er kwam prachtig (nog) dik(ker) haar voor terug. Dus ja, op deze manier komt er mooi haar terug, maar alleen in het begin luchtig !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grapjas! Denk dat je hier geen vrijwilligers voor zult vinden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmmm. ik zou het niet doen!
Je zou dit eens kunnen proberen ;) een middel tegen meer versteviging en volume in het haar!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou eens kunnen proberen om na het wassen van je haar tegen de richting in te fohnen. dit doe ik zelf ook altijd en daardoor heb je meer volume, als je langer effect wilt, kan je het beste een mousse gebruiken; natuurlijk wel in het natte haar aanbrengen en dan tegen de richting in fohnen. Je kan ook altijd nog naar een speciaalzaak gaan en je laten adviseren welk product voor jou haartype het beste werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe hard het ook klinkt maar volume in je haar is haast onmogelijk, ookal beloven producten dat waar te kunnen maken, 9 van de 10 keer is dat onzin.

Je hebt het of je hebt het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi lastig probleem , ik heb weleens droogshampoo gebruikt hier kreeg ik toen wel meer volume van.