Zitten likdoorns altijd alleen maar bovenop tenen en waarom is dat?

Ik zie alleen pleister voor likdoorns bovenop tenen en niet voor ertussen in voor bijvoorbeeld kleine teen en een na laatste of noemen we een likdoorn daar anders?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Likdoorns, of eksterogen, kunnen op de tenen, tussen de tenen en onder de voet voorkomen. Op de tenen, of aan de zijkant van de tenen worden zij veroorzaakt door het knellen van de schoen en zijn daarom ook harder, tussen de tenen en onder voet, zijn zij week en lijken meer op een wondje, zij worden veroorzaakt door wrijving.

Toegevoegd na 1 uur:
Zijn zij week, moet zijn: zijn zij vaak week. Ook tussen de tenen kunnen drukpunten ontstaan, waardoor de likdoorn/eksterogen harde pitten hebben. Het verschil tussen de pleister voor tussen de tenen en op de tenen, zit hem in het plakkende gedeelte, voor op de tenen is dat meestal alleen een rondje, voor tussen de tenen bevatten de pleisters ook plakstrookjes die rond de tenen kunnen worden geplakt.