Hoe komt dat ik zwarte cirkels rond mijn ogen heb en hoe kan ik die lichter maken ?

ik heb zo'n 2 jaar geleden zwarte cirkels rond gekregen. Die zijn met de jaar verdonkerd. Het begint nu echt wel tegen te steken. Ik zou graag weer mijn 'normale ogen' willen. weet iemand waardoor dit komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Er zijn meerdere oorzaken voor, ik weet van een focusbril van -7 die dit veroorzaakte door (ring-)gefocusseerde zonnestraling.
Een andere huidstoring kwam van een smeersel maar dat effekt was juist lichter.
Waar het van komt is niet zo direkt te zeggen - of er moet een interactie geweest zijn tussen oogdruppels, (lensvloeistoffen ea) met je eigen traanvocht - en dan door het lymphesysteem rond de ogen is opgenomen?
Er bestaan wel huidblekers - maar omdat dit rond de ogen is zou ik eerst bij je huisarts een recept voor de dermatoloog aanvragen: het komt namelijk vaker voor en ik hoor dit niet voor het eerst - maar ik vermoedt in dit geval toch iets speciaals, helaas kan ik me hier geen ander woordgebruik veroorloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschillende oorzaken voor donkere wallen onder de ogen. Aan de hand van het achterhalen van die oorzaak, kan je kijken op wat voor manier je er iets aan kunt doen. Het kan ook iets interns zijn, dus je zou bijvoorbeeld je bloed kunnen na laten kijken. Ook daar heb je weer verschillende mogelijkheden. Misschien heb je wat aan deze linkjes.

http://nl.wikihow.com/donkere-kringen-onder-je-ogen-kwijtgeraken

http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/donkere_kringen.php

http://www.skinnovators.com/toepassingen/donkere+kringen+en+wallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals misschien bekend is de huid rondom de ogen vele malen dunner dan dat de huid is op de andere plaatsen op het gezicht. Je kijkt dan nu als het ware door de huid heen, wat het kringen laat lijken (donkere cirkels). Dit is ontstaan door een gebrek aan vocht in de huid, waardoor dus de huid onder de ogen dus dunner kan worden.

Je kunt achterhalen waardoor je vochtbalans in de huid te laag is, ligt dit aan te weinig slaap (vermoeidheid), heeft het met uw weerstand te maken, of is de vochtbalans in het gehele lichaam aan de lage kan, drink dan voldoende (water!).

Dit waren allemaal factoren die je van binnenuit moet stimuleren, zo kun je ook van buiten de wallen te lijf gaan. Er zijn diverse crèmes speciaal ontwikkeld voor de dunnere huid rond om de ogen (gebruik dus speciaal producten die geschikt zijn voor rondom de ogen, omdat de huid hier kwetsbaarder is), deze crèmes zorgen ervoor dat de huid extra weefsel aanmaakt. Hierdoor wordt de huid iets dikker, waardoor je minder makkelijk door de huid heen kijkt en zullen de wallen verminderen. Gebruik hierbij de producten die geschikt zijn bij je huidtype en dat het speciaal bedoelt is voor de oog contouren. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een foundation en dan een concealer kan je het camoufleren. In de concealer zitten reflecterende deeltjes waardoor de "schaduw" wegvalt. Douglas heeft een hele goede! Zij kunnen je daar ook advies geven. Kanebo/Sensai
Teint
Concealer
Camouflage

€ 34,59 / 3 ml