Hoe moet je je gezicht reinigen en hydrateren voor het aanbrengen van foundation?

Hee,

Op Internet staat altijd 'voordat je foundation aanbrengt moet je je gezicht eerst goed reinigen en hydrateren.'
Maar hoe doe je dat dan, zonder dure cremes enzo?

Ps. Ja ik ben een jongen, maar vind het intressant haha.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

's ochtends heb je voldoende aan een lotion, aangepast aan jouw huidtype, dat doe je op een wattenschijfje of washandje, dat je vochtig hebt gemaakt en uitgeknepen, daarna kun je je dagcreme, kan gewoon een huismerk zijn, aangepast aan jouw huidtype, opbrengen, daarna de foundation, het hydrateren doe je met je dagcreme, deze is in de meeste gevallen hydraterend en beschermend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik, als meisje, doe het als volgt.

- Reinig mijn gezicht met de reinigingsmelk van de kruidvat.
- Met een handoekje lauw water spoel ik de reiniginsmelk eraf, en dan dep ik het droog
- Daarna pak ik een gezichts tonic, doe ik op een watje en dep het op mijn gezicht, niet te veel want dan trekt het moeilijk in.

Daarna breng ik gewoon mijn foundation aan.
Zorg wel dat de tonic goed is ingetrokken, want dat gaat in je poriën zitten, dat is beter dan dat de foundation er in gaat zitten.
Dus als je 's avonds naar bed gaat zou ik als ik jou was wel je gezicht schoon maken op de zelfde manier. om puistjes of verstopte poriën te voorkomen.

's ochtends kun je ook nog een dagcréme op doen, die heb ik ook van de kruidvat.

Ik weet niet of je dit allemaal doet aangezien je een jongen bent, maar dit is mijn antwoord op je vraag:P !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon je gezicht wassen met een ruw washandje.

Klein beetje zachte zeep er bij als je erg vuil bent, maar dat ben je 's ochtends niet.

Simpele (dag)creme er op.

Daarna een dun laagje foundation.
Met zegt met een sponsje, maar visagisten gebruiken
ook gewoon hun vingers, omdat dat nu eenmaal
beter werkt.