Wat is de invloed van een lekker luchtje bij jongens/mannen?

Ik bedoel dus als een meisje/vrouw een lekker luchtje opheeft, werkt dat bij jongens/mannen? Voelen ze zich dan extra aangetrokken tot een meisje/vrouw?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit veel onderzoeken blijkt dat mensen zich tot elkaar aangetrokken voelen als de lichaamsgeur 'klopt'.
Die is dus veel belangrijker dan een kunstmatig toegevoegd geurtje.
Als de 'eigen' geur klopt, zal het extra geurtje eerder positief beoordeeld worden dan wanneer die eigen geur niet klopt, dus ik denk dat het net andersom is dan jij denkt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop alsof mensen een soort genetische voorkeur hebben voor bepaalde geuren - lichaamsgeuren dus.
Uit geuren maken we ook onbewust veel meer op dan we ons bewust zijn: mannen blijken lapjes stof die een tijd in de oksel hebben gezeten van een vrouw rond haar eisprong, heel anders te beoordelen dan die uit periodes dat ze niet rond die eisprong zit.
Die mens-eigen geuren zijn verwant aan bepaalde diergeuren. In veel parfums zit bijvoorbeeld muskus, nagemaakt van de oorspronkelijke muskus van bepaalde herten (onder andere). Mits gedoseerd gebruikt, blijken bepaalde hormonen van mensen daarop te reageren.
Maar die geurstoffen, feromonen, hebben we zelf ook, en die zijn _bedoeld_ om te lokken.
Ik denk dat als iemand verliefd op mij wordt, mijn geur diegene aanspreekt. Als dat niet zo is, kan ik wel een parfum dragen dat iemand lekker vindt, maar meer dan die geur lekker vinden zal het dan niet worden.
Als diegene mij leuk vindt, zal mijn parfum diegene misschien juist extra aanspreken, maar de basis is de persoon zelf.

Andere antwoorden (1)

Ja, er zijn onderzoeken te vinden die bewijzen dat de geur een hele grote invloed heeft. Door geur zou je je (onbewust) aangetrokken kunnen voelen voor iemand!

Typ even op google in 'verliefd geur' of iets dergelijks. Dan zul je plenty onderzoeken vinden!