Hoe kom je van puistjes en een rodegezichtshuid af?

Ik heb echt een enorme last van een rode huid, en dat is super vervelend en daarom gebruik ik foundation, maar van foundation krijg je weer meer puistjes. Hoe kom ik het snelst, het best en goedkoopst van die puistjes en rode huid af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Er betaan heel veel puisten crèmes maar ik persoonlijk geloof daar niet zo in, het is belangrijk om niet teveel chocola en snoep enzo te eten, het belangijkst is: zit er niet aan de krabben en te kloten. Ga ze ook niet de hele tijd uitknijpen want dat maakt het alleen maar erger, succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chocolade eten heeft geen invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rider: puisten zijn vooral hormonaal bepaald, staat grotendeels los van wat je eet.
Dagelijks stomen, heel goedkoop maar een perfecte manier om je gezichtshuid gezond te krijgen en te houden.
Na het stomen smeren met een lichte hydraterende dagcreme. Duurt wel even voor je er helemaal van af bent, maar het helpt echt.
En zo min mogelijk make-up!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd stomen , met kamille. Kamille kalmeert , ontsmet en werkt ontstekingsremmend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je licht allergisch bent voor je dagcreme of foundation. Als je bijv. een gebruikt met olie zou je eens een ander kunnen proberen. Of een speciaal voor mensen met een allergie voor reguliere make up. Vaak is deze make-up wel erg prijzig. Zorg ook dat je je huid elke dag goed reinigt.

Zijn het jeugdpuisten en is het heel extreem dan kun je altijd nog naar je huisarts gaan voor advies en evt een creme. De producten van de drogist zijn vaak niet zeer effectief.. Maar dit verschilt natuurlijk ook weer per persoon en huidtype.

Reinig en verzorg je huid goed. Gebruik ook verzorgingsproducten die bij je huidtype passen. Als je bijv. een hele vette huid hebt zijn er dag/nachtcremes en reinigingsproducten die er speciaal voor de vette huid.zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had eerder ook wel wat last van puistjes. Ik heb daarvoor garnier pure active gekocht. Ik weet dat je geen duur spul wilde maar dit kost zon 8 a 9 euro. maar meestal is er wel een aanbieding bij een van de drogisten. je gebruikt dit smorgens en savonds op je gereinigde huid en je zult ook op je watje zien, dat er nog veel meer 'smeer' of foundation afkomt dan met gewone make up remover. je moet dit zeker niet op je ogen gebruiken en ook niet op kapotgekrabte puistjes. Bij mij werkt het altijd erg goed en mijn puistjes zijn er grotendeels door weg gegaan. Je zou het altijd kunnen proberen. Succes ermee!

ps. laat de foundation achterwege, je ziet alleen de puistjes maar erger en het is ook niet bevorderlijk voor het genezingsproces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal jaren geleden had ik ook last van een rode huid, die dikwijls warm aanvoelde. Ik had ook last van puistjes en irritaties.
Tot ik tea-tree dagcreme van The Bodyshop ben gaan gebruiken.
In tea-tree zit een ontsmettend bestanddeel die je puistjes als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Ik gebruik het onder men foundation en heb sinds toen geen enkele last meer gehad van puistjes! Een gladde huid en zelfs de roodheid in men gezicht is sterk verminderd.
Voor mij is dit HET wondermiddel maar dat is natuurlijk persoonsgebonden.
De eerste keren dat ik deze creme gebruikte had het een brandend gevoel, maar dat was doordat het een ontsmettend effect had en ik waarschijnlijk enkele infecties op de huid had.
Ik zou de tea-tree dagcreme voor geen geld meer willen missen. Ik koop het in een kleine tube voor ongeveer 9 euro en kom met twee a drie tubes per jaar toe.
Relatief goedkoop als ik de voordelen ervan bekijk.
Ik hoef geen foundation links te laten liggen, men roodheid is sterk verminderd en van puistjes heb ik zo goed als nooit meer last.
In bijlage zet ik de link naar hoe de tube eruit ziet.
In kruidvat kan je waarschijnlijk ook producten vinden op basis van tea-tree, misschien zelfs iets goedkopers. Maar ik zweer bij deze van The Body Shop. Ze zijn niet vettig, smeren goed uit en je voelt je een pak frisser.