Mijn haar heeft grijze plukken en een groene gloed door het verven. Wat te doen nu? (zie info)

Ik heb jaren lang mijn haar geblondeerd. En omdat het er helemaal dood van raakte. Wou ik het weer terug brengen naar mijn originele haarkleur. (wat donker bruin is). Zodat de uitgroei niet zo goed opvalt. Ik heb het dus eerst bruin geverfd. En dit werd paars/grijs Met kleine plukjes oranje. Daar schrok ik me dood van! Zo kan ik mij niet op mijn werk laten verschijnen! Dus ik snel naar de drogist. Nieuwe verf opgehaald. En dit pakte beter. Het heeft veel beter gepakt. Heb alleen af en toe nog grijze plukjes er tussen. En een soort groene glans er overheen. Wat kan ik nu het beste doen? Nog eens een laag haarverf er over heen gooien? Of misschien een kleurshampoo gebruiken?? (ik wil niet naar de kapper.. Vind ik te duur.. En slechte ervaring mee kwa haar verven).

Weet jij het antwoord?

/2500

Groen kun je alleen opheffen met rood, je hoeft geen felrood te nemen, in een goudtint zit voldoende rood om het groen op te heffen, bijv. middengoudbruin.

2x Achter elkaar je haar verven is niet goed, je haar wordt er pluizig van. Heb je antiroos shampoo in huis? Die is wat agressiever en die heb ik weleens gebruikt om te donker uitgevallen haar(verf) sneller mee uit mijn haar te wassen. Of die shampoo in vochtig haar aanbrengen, folie en handdoek er omheen, uurtje laten zitten en dan uitwassen.

Je kunt misschien toch het beste naar de kapper, maar dan om advies te vragen. Ik denk niet dat iemand op deze site uw probleem kan verhelpen. Succes!

De groene waas kun je weghalen door je haar met tomatenketchup (geen grapje!) te wassen.

Bronnen:
Gelezen in de Linda

Mijn zus heeft dit ook gehad en heeft toen anti-roos shampoo van head shoulders gebruikt. Ik zou dat resultaat afwachten en anders opnieuw verven. Wel zou ik dan goed opzoeken welke kleur je er in moet doen nu je groenig haar hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100