Mijn haar heeft grijze plukken en een groene gloed door het verven. Wat te doen nu? (zie info)

Ik heb jaren lang mijn haar geblondeerd. En omdat het er helemaal dood van raakte. Wou ik het weer terug brengen naar mijn originele haarkleur. (wat donker bruin is). Zodat de uitgroei niet zo goed opvalt. Ik heb het dus eerst bruin geverfd. En dit werd paars/grijs Met kleine plukjes oranje. Daar schrok ik me dood van! Zo kan ik mij niet op mijn werk laten verschijnen! Dus ik snel naar de drogist. Nieuwe verf opgehaald. En dit pakte beter. Het heeft veel beter gepakt. Heb alleen af en toe nog grijze plukjes er tussen. En een soort groene glans er overheen. Wat kan ik nu het beste doen? Nog eens een laag haarverf er over heen gooien? Of misschien een kleurshampoo gebruiken?? (ik wil niet naar de kapper.. Vind ik te duur.. En slechte ervaring mee kwa haar verven).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (5)

Groen kun je alleen opheffen met rood, je hoeft geen felrood te nemen, in een goudtint zit voldoende rood om het groen op te heffen, bijv. middengoudbruin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je tip! Kun je misschien ook een merk aan raden met die specifieke tint? Dan weet ik beter hoe ik moet zoeken! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wordt moeilijk, omdat ik jouw kleur niet kan zien, ik vindt persoonlijk de Poly Vital licht goud bruin erg mooi, wat donker genoeg zou kunnen zijn, omdat donkerbruin, wat je beschrijft, bijna zwart is, weinig voorkomt in Nederland, onder de blanken dan. Ik weet niet of de winkels op dit moment open zijn, maar als dat zo is, ga naar DA of Etos, daar lopen meestal wel verkoopsters rond die goede haarkleur cursussen hebben gevolgd. Recital heeft ook mooie kleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik heb zelf vrij donker haar voor nederlandse afkomst. Ik wist helemaal niet dat ze bij een drogist ook gespecialiseerd waren in haarverf. Het is inderdaad zondag. Word wat moeilijk nu. haha.. Ik ga morgen gelijk heen. zodra de winkels open zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, bij DA en Etos wordt nog volop bijgeschoold, daar kun je op alle gebieden goed advies krijgen, niet iedereen doet dezelfde opleidingen, maar op elk gebied, van de producten die ze verkopen, zijn er wel een paar die extra cursussen hebben gevolgd, vraag dus wel naar de juiste persoon, die jou goed advies kan geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Crea. Bij Kruidvat loopt ook veel gediplomeerd personeel hoor ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het Kruidvat krijgen ze alleen de verplichte opleidingen, zoals verkoop in de drogisterij, assistent drogist en het vakdiploma drogist, helaas wordt er geen extra geld in cursussen geïnvesteerd, het Kruidvat verkoopt goede producten maar is geen winkel waar je geholpen wordt, al kun je natuurlijk wel eens de mazzel hebben dat er iemand met kennis rondloopt die daar energie in wil en mag steken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
L'oreal en garnier zijn momenteel de beste kleuren.
En eerder werd gezegd dat verf met een goud glans rood zou bevatten das niet waar... Je moet echt rood nemen. Bv l'oreal preference feria 6.66 pure scarlet.
Dat geeft een mooie donker rode gloed over bruin haar.. Schrik niet op het pakje lijkt het knal rood maar dat valt alles mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mobie, een goudtint bevat wel degelijk rood, dat is zeker in dit geval voldoende, omdat er ook grijze plukken zijn, die zouden met jouw idee, wel knalrood worden, wat niet de bedoeling is, over de kleuren van merken valt te twisten, maar in haar eigen haarkleur zit ook al rood, anders had ze niet die oranje plukken gehad op het begin, dus een goudtint is echt voldoende en is echt een rode gloed.
2x Achter elkaar je haar verven is niet goed, je haar wordt er pluizig van.
Heb je antiroos shampoo in huis? Die is wat agressiever en die heb ik weleens gebruikt om te donker uitgevallen haar(verf) sneller mee uit mijn haar te wassen. Of die shampoo in vochtig haar aanbrengen, folie en handdoek er omheen, uurtje laten zitten en dan uitwassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat het niet goed voor mijn haar is. Maar zo wil ik liever ook niet rondlopen. Maar de donkere kleuren zijn juist goed.. De grijze plukken wil ik juist weg hebben. En de rare groene gloed.. Maar bedankt voor je reactie! :)
Je kunt misschien toch het beste naar de kapper, maar dan om advies te vragen. Ik denk niet dat iemand op deze site uw probleem kan verhelpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De groene waas kun je weghalen door je haar met tomatenketchup (geen grapje!) te wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, je moet je droge haar ermee insmeren en een uurtje in laten trekken, vervolgens uitspoelen, de grijze plukken blijven wel zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry, verkeerde knop, 5 tot 10 minuutjes is voldoende.
Mijn zus heeft dit ook gehad en heeft toen anti-roos shampoo van head shoulders gebruikt. Ik zou dat resultaat afwachten en anders opnieuw verven. Wel zou ik dan goed opzoeken welke kleur je er in moet doen nu je groenig haar hebt.