zijn eigen merk scheermessen net zo goed als de bekende merken?

ik bedoel die dan van de kruidvat of de hema.en bedoel niet de wegwerp scheermessen maar de gewone.en gaan ze net zo lang mee als de bekende merken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat goedkopere mesjes vaak wat slechter afgewerkt zijn. Het gevolg is dat het belangrijkste deel, het scherp, heel kleine bramen kan bevatten. Die veroorzaken eerder snijwonden dan een mooi glad afgewerkt mesje. Maar er is wel een manier om die bramen weg te krijgen. Een oude barbierstruc is om het mesje met het scherp mee een paar keer over je handpalm te halen. Goede kans dat de bramen daarmee verdwenen zijn.

De slijtvastheid hangt af van de gebruikte kwaliteit staal. Die is bij merkmesjes over het algemeen goed maar kan bij goedkopere verschillen. Gewoon proberen of gebruik maken van de andere tips bij de antwoorden, want er staan goeie bij.

Ik gebruik wegwerpmesjes, die een week of twee meegaan. Ik scheer me niet iedere dag en slechts een deel van mijn baard maar sta wel regelmatig een stukje droog weg te krabben. Maar ik heb nooit een snijwondje, ondanks dat ik een zeer droge huid heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik heb een tijdje eigen merk scheermessen gebruikt van Kruidvat. Dat was geen sccs. Ik had allemaal wondjes enzo.
Ze gaan ook veel korter mee. Ik kon ze om de twee scheerbeurten weg gooien. Met mijn Gilet kan ik wel 8 keer scheren met 1 mesje en dat is dan nog niet echt bot. En geen wondjes meer

Een echt merk is beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ze kosten zo duur vind ik althans vandaar dat ik zat te denken voor goedkoperen en ik scheer me niet veel me baard doe ik al met de tondeuse en de rest werk ik bij met een mesje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkoop is duurkoop.
Ik vind van niet, ik heb de scheermessen van de Hema en de Albert Heijn geprobeerd en ben elke keer weer terug gestapt op Gilette Breeze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze gaan ook langer mee, met de merkloze mesjes krijg je veel sneller irritaties.
Icm de scheerdouchegel van Nivea vind ik het het beste werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoelde eigenlijk voor mannen de scheermesjes maar toch bedankt voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow sorry, ook daar kan ik je wel een antwoord op geven, mijn vriend geld namelijk het zelfde voor, je merkt zelfs verschil binnen het merk zelf, hij gebruikt momenteel de nieuwe Gilette Pro glide, en dit werkt weer prettiger dan de fusion. Ik kan zeggen dat zijn gezicht weer gladder is en hij heeft minder last van irritaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha ok thanks en geeft niet hoor dat je dacht dat het voor vrouwen was geen enkel probleem een +
Hoe duurder hoe beter geldt lang niet altijd, maar wel bij scheermesjes. Gillette is veel beter dan bv kruidvat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou het echt zoveel uitmaken
Ik gebruik de mesjes van de hema nu al jaren, en ik moet zeggen dat ik er dik tevreden over ben. Ik heb geen irritaties of dergelijke, zoals genoemd in de andere antwoorden. Het is gewoon een kwestie van je gezicht goed nat maken, en je goed inzepen.

De hema scheermesjes gaan misschien iets korter mee dan bijvoorbeeld Gilette scheermesjes, maar daar is de prijs dan ook naar. ik geloof dat je 10 mesjes hebt voor 2,50 euro. Qua prijs/kwaliteit verhouding zijn de scheermesjes van de Hema in mijn optiek de beste keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal zeker zo zijn dat er verschil is tussen de goedkopere en duurdere merken. Dat zie je ook al aan de eerdere reacties. Ik denk dat het erg aan je huid en manier van scheren ligt. De een vind het ook minder fijn als de ander. Ook verschilt het hoe snel je huid geiritteerd raakt. Het beste is om het gewoon een keer uit te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je merkt het verschil wel tussen een supermesje van bijv. Gilette en Kruitvat eigen merk. Dubbele mesjes, mach3, het verschil voel je. Gladder resultaat en het scheert makkelijker. Ja, ze zijn duurder, maar ik heb het geld er wel voor over...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze een keer van de lidl geprobeerd, was erg goedkoop maar wat een ramp. Ik lag helemaal open, doet pijn en me huid was helemaal geirriteerd. Moet wel zeggen dat ik een enorm gevoelige huid heb voor scheren. Maar ik betaal wel wat meer dan voor gilette.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel persoonlijk. Ik gebruik al een hele tijd de drievoudige mesjes van de Hema en werkt perfect. 1 keer geen nieuwe mesjes meer en toen een oud (nieuw) mesje gebruikt (de standaard opzet mesjes) en toen lag mijn gezicht wel open. Ik zou zeggen probeer het een keer. 2 drievoudige mesjes + houder kost bij de Hema € 4,--. Kan je je altijd een keer voor proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaliteit van een scheermesje is heel belangrijk. Ik heb nogal een gevoelige huid en van elk scheermesje wat ik tot nu toe gebruikte ging ik van lekken. Ik gebruik nu de gilette pro fusion en echt waar. Ze doen wat er beloofd word. Ze scheren super glad, geen brandende huid meer en geen lekken. Ik heb sinds ik die mesjes gebruik het elektrische scheerapparaat aan de wilgen gehangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekken..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd elektrishe scheeren is ook niks schuurt erg over de huid en laat een branderig gevoel achter op de huid