Als meisje donkere haren op buik en borst is dat normaal ?

Mijn dochter heeft donkere haartjes
Op haar buik en borst is dat normaal en wat kan je er tegen doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
10.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is je dochter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is de natuur, ik zou gewoon zo laten. Wanneer je dochter volwassen is mag zij zelf beslissen wat ze wil, bij schoonheidsspecialist laten ontharen bv. Of heeft ze veel hormonen toegediend gekregen toen ze ziek was?

Antwoorden (3)

Hoe oud is je dochter? Als alleen jij er last van hebt omdat het in het oog springt, zou ik het lekker laten zitten tot je dochter oud genoeg is om het zelf te verwijderen / de keus maakt om het te laten zitten.

Als ze al oud genoeg is om er last van te hebben laat je het OOK aan haar over... zij bepaald wel of dat haar verwijderd wordt.

Dit soort dingen is niet aan jou om te bepalen. Het is haar lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze us bijba 13 en kwan het me zelf laten zien mij is het zelf nooit opgevallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou laat haar lekker, het is jou probleem toch niet... uiteindelijk... vind 13 jaar persoonlijk te jong om het eraf te scheren oid.
Ja, dat is volkomen normaal. Het menselijk lichaam komt allerlei mogelijke variaties voor. Haartjes op plekken waar fotomodellen ze niet hebben, zijn meer regel dan uitzondering.

Sommige dingen vinden we minder mooi, en daar kunnen we dan, als we daar oud genoeg voor zijn, zelf iets aan laten doen als we dat willen. Ze kan t.z.t. de haartjes laten bleken, weg laten laseren, scheren, epileren en noem maar op. Maar daar moet ze tegen die tijd zelf maar net zin in of behoefte aan hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen hebben een donkere haargroei, Dit kan ook zijn op het lichaam zelf. Ik heb hier ook wel last van.
Als het heel erg is, kun je overwegen om eens naar de dermatoloog te gaan, misschien is er een oorzaak wat de overbeharing kan veroorzaken.

het kan echter ook zijn dat dit verdwijnt na de puberteit.
Als er geen oorzaak is, kun je twee dingen doen:

- Het haar permanent weg laten halen door het te laseren
- het haar tijdelijk laten verwijderen door bijvoorbeeld scheren of waxen.

Om nog even op de puberteit te komen, sommige hormonen kunnen haargroei bevorderen.

Succes!