Kan je huid weer lichter worden als vroeger?

Ik ben blank geboren(ben niet blank), maar nu wordt m'n nek zwart. Waarom gebeurd dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het enige dat ik zo kan bedenken (en ben daarop gaan zoeken en googlen) is dat je intussen te maken hebt met veranderingen in je hormonen? Vaak is dit in de pubertijd, maar soms door aangeboren ziektes of aandoeningen, en bij vrouwen zijn dan de zwangerschap en gebruik van de pil wel bekend. (...Ebbenhout, ivoor of alles ertussenin, elke huidkleur begint met het pigment dat je huid zelf aanmaakt. Als dat proces om een of andere reden uit balans raakt, kun je allerlei tinten vlekken op je huid krijgen, van wit tot optisch ZWART. Er kan een plek zijn met pigment-teveel, en dat is de meest voorkomende oorzaak van huidvlekken..... ) De locaties van dan deze huidvlekken (woord is verwarrend omdat een vlek meestal ook scherpere grenzen aangeeft) kunnen dus overal wel ontstaan en misschien is het je nek die bij jou hier gevoelig voor is. Best mogelijk dat dit ook het begin is van op meer plekken of delen van je lijf verandert van tint! Elk mens is uniek en ik hoop dat je er verder niet onder lijdt of je schaamt voor dergelijke veranderingen! Mocht dit wel het geval zijn, dan kan je dit eens met je huisarts bespreken en soms kan deze je naar een erkende huidtherapeut verwijzen en indien nodig ook wel naar een dermatoloog. Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/36677-huidvlekken-hoe-kom-je-eraan-en-hoe-voorkom-je-ze.html en ook ervaring met 3 kinderen in verschillende huidtinten (nu door de pubertijd en volwassen) :)

onder invloed van de zon,het zit toch in je genen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100