ik moet morgen een bloedtest doen voor wiet, kan ik de dokter vragen voor beroepsgeheim tegenover mijn ouders, ik ben 18?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

sterker nog. de dokter heeft altijd een beroepsgeheim. hij mag - zonder jouw toestemming - nooit over jou praten met iemand anders. dus ook niet met je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OP last van wie moet je die bloedtest doen ? Als dat is in opdracht van je moeder, gaat die vlieger natuurlijk mooi niet op, jongetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Friso: Dan is het toch veel simpeler om te zeggen dat je wiet in het weekend gebruikt????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je achttien bent mag je die test weigeren ; maar zoals je zelf al zegt, weten ze dan meteen hoe de vlag er bij hangt. Beroepsgeheim van de arts echter heeft in die situatie geen enkele zin meer. Ik vrees dat je hier gewoon niet meer onderuit komt. Opbiechten of - nog veel slimmer - stoppen met die troep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af wat je eigenlijk wilt bereiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje zonde van het geld.. Een bloedtest voor wiet laten uitvoeren op een 18 jarige in opdracht van de ouders. Kan niet indenken dat de dokter dit toelaat, en al helemaal niet dat de zorgverzekeraar dit gaat vergoeden. Absurd. Je bent 18 jaar, zeg dat het jouw lichaam is, jouw keuzes, en dat zij jou maar gewoon dienen te vertrouwen. Ik zou iig niet de bloedtest laten doen, die zijn namelijk voor belangrijkere dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze komen er dus achter, hoe dan ook, of je die test nou wel of niet laat doen.
Namelijk: laat je um doen, dan horen ze de uitslag van de huisarts.
Als hij zich houdt aan beroepsgeheim, dan heeft het doen van die test geen enkele zin. Dan weet jij, dat je dus wiet gebruikt, en dat wist je al.
Dan is het dus aan jou om de uitslag wel of niet aan je ouders door te geven.....maar dat is nu dus ook zo, zonder die test.
Vandaar mijn vraag: waarom die test doen? Het is aan jou om het te vertellen ja of nee.
Die test kost geld, moeite en tijd van zowel de deskundigen als tijd en moeite voor jou en je ouders....voor niets.
burgos
12 jaar geleden
Welke ouder laat een bloedtest doen bij z,n kind????
Voor wiet , is er meer aan de hand??
dokters hebben altijd beroepsgeheim! behalve als de rechtbank anders oordeelt mag deze uitslag dus niet aan jouw ouders worden meegedeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weiger de test en zeg dat je nu meerderjarig bent
zo te horen vertrouwen ze je toch al niet , en ook met een reden ............
maar het zijn jouw keuzes .........