Is het goed als je je armen scheert?

Ik ben een meisje van 14 jaar, en ik scheer mijn armen. Mijn moeder zegt dat dat heel slecht voor later is want dan moet ik altijd mijn armen scheren en kan ik het niet laten laseren. Klopt dat enzo ja wat is er precies verkeerd aan? of moet ik het 1x in de week bijv. doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.2K

Antwoorden (9)

Ik weet niet waar je het idee vandaan hebt om je armen te scheren maar normaal doen mensen dat eigenlijk niet. Het probleem is dat jouw haren op de armen straks harder worden en dat is niet fijn, nu zijn ze nog zacht. Je hoeft ze echt niet te scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Helemaal juist fairy! +
We hebben over een paar jaar een Romy-baviaantje in ons midden .....
@Romy: ik zou er per direct mee ophouden, btw waarom scheer je uberhaupt je armen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is echt een fabeltje dat haren steeds sneller en harder terugkomen. haren "weten" nl niet dat ze geschoren worden.
bovendien zijn er genoeg vrouwen die hun armen wél scheren/harsen/epileren, omdat ze echt overbeharing hebben.
misschien heeft de vraagstelster dat ook wel, dus ik vind het wat raar om te zeggen dat dit niet nodig is.
hoe kunnen wij dat beoordelen?!
ik heb een vriendin met een zeer bleke huid en heel veel zwarte haren. ik vind het niet meer dan logisch dat ze die haren verwijderd.
Scheren is snel en 'handig', maar eigenlijk niet goed. Want als je scheert, komen de haartjes sneller, harder en donkerder terug en dat wil je natuurlijk niet. Harsen is dan een betere optie, maar armen scheren en/of harsen hoeft sowieso niet vind ik, want dat valt meer op dan een 'behaarde' arm.

In de winter hoeft het sowieso niet trouwens (tenzij je ook in de winter altijd met korte shirts rondloopt ;) ). Maar ik zou het niet doen, maar ach als jij het wilt doen, doen gewoon :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt last hebt van donkere overbeharing dan kan ik mij voorstellen dat jij je armen scheert. Het is dan eigenlijk beter om een epilady of epilator aan te schaffen. Door het scheren krijg je stompe harde uiteinde aan de haartjes. Dan lijkt het of het erger terug komt. door te epileren of te harsen dan worden de haren eruit getrokken en blijft het een paar weken weg. Het is alleen pijnlijker dan scheren

Toegevoegd na 1 minuut:
Lichte beharing op je armen kan je gewoon laten zitten hoor, dat is niet raar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* je moet het elke dag doen.
* je haartjes worden er ruwer van en steeds moeilijker te
scheren
* haar groeit terug met stoppels
* kans op ontsteking van haarzakjes (folliculitis)
* kans op wondjes tijdens het scheren

je kunt het beter harsen op het eerst misschien pijnlijk maar je hoeft dan 6 weken lang niet je armen te scheren.
of elecktrische epileren (met een epilady van Braun bijvoorbeeld) op het eerste kan het pijnlijk zijn maar op een gegeven moment tijdens het epileren went je huid eraan (als je korte haartjes hebt zul je van beide manieren weinig merken).

de silk epil op het onderste plaatje heb ik ook en die is echt goed (echt aan te raden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaan vele verhalen de ronde over het scheren van haren op eender welk lichaamsdeel.
Het kan in principe geen kwaad om dat haar op jouw armen weg te scheren.
Doch op één punt heeft jouw moeder wel gelijk, je kwelt jezelf tot het dagelijks 'moeten' herhalen als je jouw armen zacht en/of vrij van stoppels wenst te houden.

Het is niet zo dat je vanwege het huidige scheren later niet meer in aanmerking kan komen voor laserbehandeling.
Het enige wat je dan dient te doen is jouw haren toch enkele dagen laten staan naar de lengte-normen van de apparatuur van dat moment.
En ja...
heel misschien zijn er weldra alweer nieuwe middeltjes die jou op eenvoudige én gezonde wijze haarvrij houden.

Tijd en Geduld kunnen ook oplossingen brengen,
want....
Toen ik jouw leeftijd had heb ik er ook vaak van gedroomd dat mijn armen haarloos zouden zijn. Ik had op mijn linkerarm licht gekleurd haar van ongeveer een halve cm tot 1 cm en dat vond ik prima zo. Op mijn rechterarm had ik echter iets langer en behoorlijk donker haar en als meisje vond ik dat uiteraard niet fijn. Om één of andere reden hebben bepaalde geruchten rond ontharing mij er toen van weerhouden om het ooit af te scheren.
En Eureka...
ergens in de loop der jaren 'lijkt' het haar op die rechterarm nu minder donker te zijn geworden. Ik ben dus blij dat ik er gewoon minder aandacht ben aan gaan besteden want ik heb al werk genoeg bij het ontharen van oksels, benen en bikinilijn ;-)

Denk er zelf eens héél goed over na of je de haargroei op jouw armen niet kan relativeren? Want blijkbaar hebben onze haren, op eender welke plek, wel degelijk een functie die soms pas op latere leeftijd duidelijk wordt. Zo heeft haar onder andere de functie om de bloedsuikerspiegel mee op peil te houden, alsook om bepaalde afvalstoffen af te voeren... er zijn zovele redenen waarom de ene wél veel haar heeft op armen, benen, oksels enz. en de andere niet. Het staat er heus niet 'zomaar' dat is al meermaals bewezen.

Praat er eens met een dermatoloog of andere specialisten terzake over en laat je door hen informeren, wat JOUW specifieke situatie betreft. Zij hebben meetapparatuur ivm jouw huid- en andere reacties op ontharingen, op basis daarvan kunnen zij jou specifieker inlichten over de mogelijke gevolgen voor nu en later.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ haren 'weten' niet dat ze geschoren worden, en worden niet (om die reden) harder, zwarter, sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, heb ik dat ergens geschreven dan?
Hoi meisje, je moeder heeft wel gelijk met betrekking tot het feit dat je dan vaker zal moeten scheren. Ik heb ook last van donkere haartjes op mijn armen, en ik scheer het in de zomer ook altijd volledig weg. Vervolgens houd ik het bij door zo nu en dan feet ontharingscrème te gebruiken.

Wel voorzichtig uit proberen op een klein plekje om te kijken of het niet gaat irriteren.
Overigens mocht je extreme over beharing hebben, dan kun je ook even advies inwinnen bij een specialist, misschien dat het eenvoudig op andere wijze.

Groet en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon vanaf heden kappen met 't schet scheren van je armen meid. Je ma heeft 101% gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het begin voelen je armen dan misschien wel glad aan, maar na een tijdje wordt het resultaat minder, waardoor je stoppeltjes krijgt op je armen. Ik denk niet dat je dit wilt, ik zou er dus onmiddelijk mee ophouden, want het is zeer slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het scheren van je armen is niet slecht. Je haren worden er niet dikker van. Het lijkt misschien zo, omdat een haar aan de onderkant dikker is dan aan de bovenkant. Als je het dan afscheert en het haartje groeit weer een beetje, komt de dikke kant eerst. Daarom voelen stoppeltjes ook zo scherp. Echt handig is het scheren van je armen dus ook weer niet. als je echt last heb van donkere of dikke en opvallende haartjes kan je ze laten bleken of je kunt er in het ergste geval voor kiezen om ze te laten harsen. Pijnlijker, maar dan heb je in iedergeval geen last van stoppels.