ontstoken haarzakje.. wat helpt?

aaargh. 'k heb sinds gisteren naar mijn idee een gigantische ontstoken Pukkel op m'n kin.. het ziet er echt niet uit :'( .. een laag make-up erover heeft weinig zin omdat het dan alleen nog maar meer ontsteekt.
het is een rood , pijnlijke plek van vochtophoping en pus.
open prikken lijkt mij een slecht idee ,, weet iemand iets om dit (snel) te verhelpen???
heb er al fucidin zalf op gesmeerd en gedesinfecteerd maar het lijkt niet te helpen... -,-'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Doorprikken kan, dan gata de druk er vanaf. Goed ontsmetten, en er vooral niet aanzitten, dan wordt het alleen maar erger. Gewoon even een paar daagjes afwachten en de roodheid/jeuk/bult wordt vanzelf minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt ook niet à la minuut. Vandaag krijg je dat niet weg. De zalf is goed hoor en desinfecteren met watje met alcohol. Vooral niet met je vingers eraan pulken. Als de huid wat rustiger is morgen, kun je proberen het zachtjes uit te knijpen; maar het allerbeste is om het schoon te houden en vanzelf over te laten gaan. Witte tandpasta (kun je er s nachts opdoen) helpt ook vaak! Kun je er geen klein pleistertje op doen als het zo opvalt en je onder de mensen komt? Succes!