Ik heb erg futloos haar alleen na het douchen zit het even goed...Is hier een manier voor om mijn haar minder futloos te krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
2.3K

Antwoorden (1)

Heb je ook droog haar? In dat geval kun je kokosolie of een andere voedende olie gebruiken. Ook kun je proberen eens in de week een hydraterend hoofdmasker op te doen. Wissel ook eens van shampoo, misschien ligt het probleem in de samenstelling van de producten.

Heel eerlijk gezegd hoort dit ook bij de tijd van het jaar. Vele anderen zullen hetzelfde probleem hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze tips kunnen ook van toepassing zijn.

Tip 1

Als je last hebt van slap haar sla je het beste de conditioner over na het wassen. Een conditioner maakt je haar iets zwaarder en zachter. Je haar lijkt hierdoor nog slapper te vallen. Sla dus in het geval van slap haar de conditioner over en gebruik maximaal 1x in de twee weken een conditioner of een haarmasker om je haarpunten toch een boost qua voeding te geven!

Tip 2

Bij slap en futloos haar is het niet verstandig je haar aan de lucht te laten drogen na het wassen. Gebruik daarom een fohn en wapper je haar droog. Dit geeft je haar veel meer ‘body’, je zal het direct merken.

Om nog meer effect te krijgen zet je rollers in of gebruik je een borstel. Gebruik wel een product die je haar tegen de warmte beschermt.

Tip 3

Bij slap en futloos haar is het erg belangrijk de juiste styling producten te gebruiken. Vermijd alle producten met een glanzend effect! In deze producten zitten bestanddelen waardoor je haar zachter en gladder wordt. Het zal hierdoor minder stevig en vol worden. Dit willen we juist voorkomen bij slap en futloos haar!

Gebruik juist volume gevende producten en matte producten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een plusje, antwoord voldoende door juiste bron, waar goede adviezen in staan. Helaas begin je verkeerd, door olie en wekelijks een haarmasker te adviseren, wat ook in je bron afgeraden wordt.
Daarom een plusje en geen plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh, inderdaad! Kon mijn vorige versie van mijn reactie niet meer wissen, dus het moest blijven staan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Avakedavra Onderaan je antwoord onder 'bronnen' staan twee knoppen 'bewerken' en verwijderen'. Bewerken wordt mee bedoeld iets toevoegen. Verwijderen is letterlijk meteen je antwoord weg.
N.B. Dit is niet terug te draaien. Voor de volgende keer:
Handig is eerst een nieuwe versie te typen, daarna het eerste antwoord verwijderen en meteen daarna de nieuwe versie posten.