Wat helpt goed tegen extreem droge lippen?

Ik heb sinds een paar dagen last van extreem droge lippen, dat wil zeggen dat ze aanvoelen als schuurpapier en als ik lach soms scheuren en bloeden... Vaseline helpt niet. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uierzalf verkrijgbaar bij drogist

Antwoorden (8)

uierzalf. is veel beter dan vaseline. kan je kopen bij kruidvat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah! dat heb ik in de kast staan. Ik ga het proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
suc6!
Wat erg goed helpt tegen droge lippen is zonnenbloem oli omdat het zo vet is zelf doe ik het altijd het werkt veel beter als een gewone balsem! 1x insmeren en je hebt er geen last meer van!
fremar
12 jaar geleden
Goed vaseline /purol op je lippen smeren en veel waterdrinken en op je kamer de verwarming uit zetten.

Toegevoegd na 52 seconden:
en niet aan je lippen likken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel vettigheid erop smeren: vaseline, olijfolie, boter (zonder zout) of een speciale lipbalsem voor droge lippen.

Daarnaast: genoeg drinken! Droge lippen komen niet alleen maar door omgevingsfactoren, maar als je weinig drinkt, worden je lippen ook heel droog.

Een droge lucht helpt ook niet: je kunt een luchtbevochtiger kopen, vaker een raampje openzetten, of gewoon een schaaltje met water op de verwarming zetten. Je hebt ook van die speciale hangbakjes voor aan de radiator, daar kun je ook water indoen om te laten verdampen. De verwarming lager zetten kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf heb er ook heel erg veel last van. Dus ik doe altijd voordat ik ga slapen een laagje purol zalf op mijn lippen hiervan zijn mijn lippen na aantal dagen superzacht. Daarna is het eigenlijk niet nodig om overdag lippenbalsem te gebruiken maar die van de Enydrial stick van ROC is heel prettig om het overdag te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeparfumeerde uierzalf.
Zorg voor voldoende vocht in het huis, vooral in de winter
als de cv aangaat wordt het kurk droog in huis, een vocht-
verstuiver is dan erg welkom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt het allerbeste is de lippenbalsem van Weleda, roze. (Bij Etos of reform). Probeer maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stoppen met lippenbalsem gebruiken! in lippenbalsem zitten stofjes die je lippen juist uitdrogen zoals vaseline en zinc oxide. Kies liever voor een natuurlijke oplossing, dan heb je er geen last van. bijvoorbeeld honing of de lippenbalsem van purenuffstuff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Je schrijft jezelf tegen: stoppen met lippenbalsem gebruiken, kies lippenbalsem van ....