Ik heb droge plekken rondom mijn ogen en voorhoofd en ik weet niet hoe dit weg kan? Concealer is dan mislukt

Ik heb dus (niet alleen in de winter) droge plekken op mijn gezicht, heel vaak aan de uiteinde van mijn ogen en aan mijn voorhoofd en het is er lastig! Als ik concealer wil opdoen, is het heel ruw op die plekken en zie je meteen dat ik concealer op heb en dat is echt lelijk! Weet iemand wat het is ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Ben ej al eens bij schoonheidsspecialist geweest?
Amadea
8 jaar geleden
Wellicht is het beter om vette crème te smeren, in plaats van concealer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klinkt als psoriasis, naar de huisarts hiermee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea: welk deel klinkt dan als psoriasis
?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Psoriasis begint vaak bij de haargrens, het voorhoofd. Aangezien het ruwe droge plekken zijn, denk ik daaraan. Natuurlijk kan het ook een totaal andere oorzaak hebben, maar het lijkt me goed dit uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea ik had het opgezocht en ik denk niet dat ik psoriasis heb, psoriasis lijkt me vele erger dan wat ik heb, mijn plekjes zijn ook niet rood en is niet altijd aanwezig, maar als ik da ineens heb, heb ik het paar weken tot 2 maanden & ik heb het ook nooit aan mijn haargrens gehad

Antwoorden (3)

het kan een allergische reactie zijn. Bij mij gebeurd het doordat ik een zonnebril met nikkel heb opgehad!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Droge plekken hoeven absoluut geen allergische reactie te zijn, mits het niet te rood is en er geen tot weinig irritatie is. Een droge huid kan gepaard gaan met vervelling en als je er aan zit een beetje roodheid. Deze plekken kunnen minder erg worden door een hydraterende splash en als de rest van je huid niet vettig is kun je een olie gebruiken.
Als je huid vervelt door een te dikke huid kun je een peel, één met geconcentreerde fruitzuren is ideaal, gebruiken om het te verdunnen maar je huid kan ook vervellen door het teveel gebruiken van een peel. Als dat het geval is kun je het beste de peel verminderen tot je huid weer normaal is.
Kies voor natuurlijke producten. In veel producten zitten paraffine of paraffinum liquidum, sodium laureth sulfate en vaseline. Kijk eerst op de ingrediëntenlijst en als (één van) deze producten erin zitten is het geen aanrader! Paraffine en vaseline zijn gemaakt van aardolie en vormen een laagje op de huid wat niet intrekt, deze twee stoffen zorgen dat de werkstoffen in het product moeilijk in de huid komen. Vaseline word soms wel gebruikt met een goed effect maar is niet geschikt voor crèmes of splashes voor op het hele gezicht. Over sodium laureth sulfate valt ook niet veel positiefs te vertellen. Glycerine is ook een belangrijk ingrediënt in veel producten die natuurlijk en wél geschikt is (zit vooral in zeep en reiniging).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fruitzuren zijn niet geschikt voor gebruik rond de ogen, fruitzuren zijn te agressief daarvoor. Bovendien komt er in het gezicht onder normale omstandigheden geen dikke huid voor, dat gebeurt alleen op lichaamsdelen waar druk op komt, zoals voetzolen, knieën, ellenbogen en handpalmen, iedere huid vernieuwd zich en laat de te vervangen cellen los. Zowel vaseline, als parafine zijn zeer nuttig bij huidproblemen, maar ook niet rond de ogen. Vaseline is prima hydraterend en sluit de poriën niet af. Een geweldig product om 's nachts te gebruiken. Sodium laureth sulfate is inderdaad een product dat je moet vermijden, het droogt de huid uit en zorgt vaak voor irritaties.
Ik heb hier ook extreem last van gehad, uiteindelijk ben naar Dokter Frodo Kliniek gegaan. Daar heeft een huidspecialist helemaal een huidscan gemaakt en nagelopen waar de problemen lagen. In mijn geval, omdat het ook vaak rood en branderig was, kwam er uit dat het rosacea was en dat ik in combinatie vaak een droge huid had. Heb nu een paar laserbehandelingen gehad en heb er al bijna geen last meer van. Kortom, langs een specialist en laat het uitzoeken!