Zijn (erg) dure huidverzorgingsproducten per se beter dan de goedkopere (van bijv. Kruidvat)?

Tot op heden koop ik steevast de huidverzorgingsproducten van het eigen merk van Kruidvat, soms van Etos. Simpel omdat ik andere merken gewoon veel te duur vind. Is mijn tevredenheid over de producten van Kruidvat/Etos terecht of zijn de (veel) duurdere merken aantoonbaar beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (6)

Nee. in veel gevallen is het het merk dat je betaalt. Als je naar tests van productenn kijkt, zie je steevast dat de duurdere producten qua prijs-kwaliteit verhouding lager scoren, en dat in absolute zin de midden-moot minstens net zo goed is, in sommige gevallen beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je bent goed bezig. Er zijn geen aantoonbare bewijzen dat duren producten beter zijn. De dagcreme van de aldi is zelfs ooit als beste uit een test gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag nog niet stemmen, maar niettemin bedankt voor je reactie. Ik voel me nu echt overtuigd. Wat de Aldi betreft... iets dergelijks was er aan de hand met het wasmiddel van de Lidl.
Licht aan welk product en jou huid maar meestal maakt het bijna niks uit. Merken doen als of ze veel beter zijn dat huismerken maar ondertussen zit er haast geen verschil in. je betaald bij merk spullen vooral het merk en de reclames! En je tevredenheid is terecht ik zal gewoon dezelde blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag nog niet stemmen, maar niettemin bedankt voor je reactie. Ik voel me nu echt overtuigd en zal zeker gewoon 'mijn' Kruidvatcrèmes etc. blijven gebruiken.
Nee veel duurdere producten zijn niet altijd beter dan producten van een goedkoper merk. Ik gebruik zelf ook gewoon producten van kruidvat en etos en het werkt goed. Ik heb zelfs welleens gehoord dat het het hetzelfde is alleen een dan in een andere verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag nog niet stemmen, maar niettemin bedankt voor je reactie. Ik voel me nu echt overtuigd. Zou iets zijn voor de Keuringsdienst van Waarde om dit uit te zoeken. Dat geheim zal wel nooit onthuld worden.
Misschien is er een verschil in de gebruikte materialen.
Natuurlijk of chemisch?
Daarnaarst zal het ook wel van belang zijn of er proefdieren gebruikt zijn.
Zelf heb ik de ervaring dat een duur kohlpotlood niet pakte op mijn huid.
Toen ik een goedkope ging halen bij het Trekpleister werkte het perfect.
Het is dus maar wat je zelf voor voorwaarden aan een product stelt.
Volgens mij hoeft duurkoop niet per definitie beter te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag nog niet stemmen, maar niettemin bedankt voor je reactie. Ik voel me nu echt overtuigd. Je opmerking over proefdierentesten vind ik wel een goeie: ik ga dat uitzoeken!
Luxere merken bevatten meer werkstoffen en nieuwere technologien. Dat maakt een creme kostbaarder in productie.
Het is dus niet redelijk om te stellen dat ze dezelfde inhoud bevatten als goedkope cremes. Het is echter wel zo, dat de goedkopere merken 5 á 10 jaar later gebruik gaan maken van kennis die is opgedaan bij de luxe merken, waarschijnlijk omdat het patent dan is afgelopen.
Het gaat er eigenlijk gewoon om wat jij belangrijk vind voor een creme, wat zijn jouw verwachtingen?
Wil je het nieuwste van het nieuwste, gedegen advies in een mooie winkel, en een sample van de bijbehorende nachtcreme? Dan ga je je spullen halen in een parfumerie. Wil je niet veel geld uitgeven en heb je geen specifieke huidbehoeften? Dan haal je je verzorging bij een drogisterij.