Hoe kan ik mijn armhaar verbergen?

Hallo, ik ben een meisje met nogal veel en donker armhaar.
Ik schaam mij hiervoor dus wouw ik het laten harsen of bleken.
Mijn voorkeur gaat naar bleken omdat ik gelezen heb dat harsen pijn doet, maar kan iemand mij uitleggen wat dat is en waar je voor een goedkope prijs ontharingscreme of bleekcreme of zoiets kan kopen?
En doet het pijn of zijn er risico's ofzo?
Scheren doe ik het zeker en vast niet want daar krijg je meer haar van!
ALvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheren krijg je niet meer haar van, dat is onzin.
Ritsuka
12 jaar geleden
Inderdaad, scheren werkt prima hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook onzin, je haar groeit niet sneller als je het scheert. En nee, je haar is ook niet dikker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet zo.
Aponi
12 jaar geleden
Dat is niet waar hoor. Je haar gaat niet sneller groeien als je het scheert. Het wordt ook niet dikker. Ik scheer mijn oksels al bijna 30 jaar en ik echt niet vaker dan vroeger.
En dan nog, als je het regelmatig scheert dan is het maar heel even werk. Mesje of ladyshave er langs en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke haar heeft een groei- en een rustfase waarna deze uitvalt. Als je de haar scheert, groeit hij onmiddellijk weer aan. Bovendien slijt de dikte van de haren door het schuren van de kleding, wassen en dergelijke. Als je niets doet, is telkens een deel van je haar uitgevallen en nog niet weer gaan groeien. Als je gaat scheren, komen ze ALLEMAAL tegelijk opnieuw op, en heb je dus voortaan, de rest van je leven, veel meer / dikker haar, want het krijgt ook geen tijd meer om te slijten. Pas als je een jaar of langer niet meer scheert, wordt het weer heel iets minder en kom je uiteindelijk weer in dde 'natuurlijke' situatie. Van scheren krijg je niet meer haar, het wordt er ook niet dikker van, maar het LIJKT meer omdat je dus alle haren tegelijk laat groeien, en het SLIJT niet meer, zodat ze hun natuurlijke dikte houden. Beide 'bakerpraatjes' hebben dus wel degelijk een basis. Dit geldt trouwens zowel voor oksels als armen als benen. Alleen gezichtshaar is een uitzondering, want dat slijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..niet. (Was ik nog vergeten).

Antwoorden (7)

bij de meeste drogisterijen is het wel verkrijgbaar als: etos kruidvat D.A. enz.
ik heb ook ff een link bijgevoegt met eventuele tips en/of bijwerkingen. Veet kost tussen de 5-10 euro geloof ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat veruit het grootste deel van de vrouwen die iets aan hun okselhaar doen het SCHEREN

Dat van harder groeien en donkerder en dikker worden is ECHT een broodje aap verhaal.

De haren zijn vaak al dik en donker dus hoe erg kan het worden????

Groot voordeel van scheren is dat je zo'n (iets duurder die zijn VEEL prettiger) wegwerpscheermes in de douche legt en dat haal je er (desnoods elke dag) even langs als je gaat douchen, fluitje van een cent, en 1 minuut werk en dan ben je altijd glad.

Harsen, doet vooral daar HEEL VEEL pijn EN het kan alleen op haren van toch minimaal 0,5 cm lengte dus heb jij net een leuk feest is je haar net te kort om te harsen MAAR je ziet het wel zitten, dat is dan pech.

Bleken heb ik zelf ook geprobeerd op mijn benen (in een heel ver verleden) maar dat doe je met waterstofperoxide en daar krijgt je hid uiteindelijk last van (irritatie of zelfs uitslag)

Ontharingscreme is niet veel anders dan scheren alleen veel lastiger te doen, je moet het opbrengen, bij die dikke haren een hele tijd wachten dan dan weer afspoelen. Is je huid gevoelig gaat ook dat irriteren

(dat kan scheren trouwens ook wel wat doen maar nog wel het minst van alle opties)

Toegevoegd na 45 seconden:
hid = huid

Toegevoegd na 24 minuten:
o ja, en het voordeel van het haar verwijderen (dus boven bleken): die haren zijn er om geur vast te houden.

Vroeger in de oudheid vast nuttig om de juiste man te lokken maar nu ruiken we graag nog fris aan het eind van de dag.

Oksels zonder haar ruiken langer fris dan met flinke dotten haar erin
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Misschien is de evt. irritatie minder als je 'met de haartjes mee' scheert. Dus niet er tegen in.
Aponi
12 jaar geleden
Van mij ook een +. Tijdens het douchen meteen meenemen dan is het zo klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeh... ik geloof niet dat ze het over okselharen heeft....
amigo
12 jaar geleden
Eeh...... oeps.......
Daar zou je wel eens HELEMAAL gelijk in kunnen hebben....
Een bezoek aan een goede schoonheidsspecialiste lijkt me hier echt op zijn plaats. Het harsen doet deze professional waarschijnlijk niet echt pijnloos, maar ook niet om er over te gillen van de pijn. Na harsen blijft het zeker 6 weken netjes. Soms komen de haartjes dunner en pluiziger terug.
Niet zelf mee klunzen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste wat je kunt doen, is je armen bedekken. Door het schuren tegen de kleding namelijk, wordt de beharing beduidend minder. Ik heb er zelf ook erg veel 'last' van (tenminste, geen last ,wel veel armhaar) omdat ik altijd met blote armen loop, en in de winter - als dat niet kan- neemt het zienderogen af.

Scheren is geen optie, want dan lijkt het alleen maar erger, omdat dan alle haren TEGELIJK gaan terug groeien in plaats van netjes om de beurt, zodat de totaalhoeveelheid binnen de perken blijft.

Zijn het echt heel donkere haren, dan kun je eens contact opnemen met een schoonheidsspecialiste, want donker haar is eventueel te lazeren. Maar dan moet het wel HEEL ernstig zijn. Bleken met waterstofperoxide is wellicht een betere optie. Kost vrijwel niets en werkt uitstekend. (Is trouwens ook de basis van de meeste -dure- blonderingscremes.

Het allerbeste is natuurlijk niet je er voor schamen en gewoon zijn wie je bent. Ik vond als kind mijn 'apenarmen' ook vreselijk (en ze zijn nog wel BLOND!) maar als in mijn hele leven drie keer iemand het heeft opgemerkt, is het veel. Veel gedoe om niets dus eigenlijk. Maar dat moet met de tijd komen, als je merkt dat jij eigenlijk de enige bent die het echt ziet en zich er aan stoort ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je haartjes laten bleken, hiervoor zijn speciale producten te koop bij de drogist. Je kunt het ook laten harsen bij de schoonheidsspecialiste, of misschien minder pijnlijk, een epileerapparaat gebruiken. Scheren is geen goede optie, want dan komen de haartjes dikker en stugger terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin van mij deed altijd citroensap op haar armen smeren en dan in de zon zitten , het bleek dus dat het op die manier blond werd waardoor je de haren niet meer goed zag! & anders als ik jou was zou ik een crème halen bij de Etos en dat smeer je dan op je arm haren en wacht je even en dan na een paar minuten veeg je met een doekje rustig die haren weg en smeer je met aloë Vera je armen in.. Harsen doet inderdaad pijn maar is wel de beste manier om je haren het langst weg te houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het niet doen,want iedereen heeft ook armharen ;) gewoon lekker genieten.

maar als je echt weg wilt halen zou ik ontharings creme nemen van veet.hele groote fles :)en het doet niet zeer,alleen het ruikt niet lekker omdat het chemisch is. met bleek weet ik niet,maar je krijg soms wel bleke plekken bij je arm.