Hoe krijg je veilig lippenstift uit een cashmere jas?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Informeer eerst bij de winkel waar je de jas hebt gekocht hoe je dit moet doen.
Als zij je niet kunnen helpen kun je het proberen door een witte doek onder de vlek te leggen, dan een wattenschijfje besprenkelen met 96% alcohol en dan al deppend proberen de vlek te verwijderen (wissel je wattenschijfje wel regelmatig voor een schone om het uitbreiden van de vlek te voorkomen. Ik heb dit (voor zover ik me herinner) nooit op wol gedaan, dus zeker weten of het ook lukt op jouw jas doe ik niet.
Alcohol 96% is te koop bij de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je toch bij de drogisterij bent, kun je ook even kijken of ze X10 vlekverwijderaar verkopen, met dit product verwijder je de gekste vlekken (dus sowieso handig om in huis te hebben, ik meen dat dit ook geschikt is om lippenstiftvlekken te verwijderen. Ook dit heb ik nooit gebruikt op wol, dus ook hier, eerst advies vragen bij de winkelier. .

Het beste antwoord

Deppen met watten waarop je alcohol of wasbenzine hebt gedaan. Niet drukken of wrijven! Je zult merken dat de lippenstift opgenomen wordt in het watje. Zorg dat je het watje een paar keer ververst zodat je dept met een schoon watje. Ga hier net zo lang mee door totdat alle kleur uit de vlek verdwenen is.

Dan wassen op de normale manier (zie de andere link)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is gelukt, eerst met wattenstaafje met alcohol en daarna laatste beetje weggehaald met makeup remover.
Bedankt voor de tip
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goeie tip
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+, Wij deden dat lang geleden al zo, gewoon omdat we alcohol voorhanden hadden. De make-up remover is een goed idee om te onthouden, simpel denken lost vaak veel op. .
Poet
6 jaar geleden
Simpel denken en googelen