Hoe kan ik snel checken welke make up-producten dierproefvrij zijn?

Ik sta er elke keer weer verbaast van wanneer de verkoper hiervan niet op de hoogte is. Vind het zelfs schandelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoihoi! Even een reactie: het is namelijk zo dat een merk pas 'dierproefvrij' mag heten, als zij geen enkel afzonderlijk ingredient bevat wat OOIT op een dier getest is geweest. Dat gaat dus heel lastig worden! Tegenwoordig is het wel zo dat het eindproduct niet getest is, maar de ingredienten ooit dus wel. P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ai, dat maakt het nog wat lastiger. als een merk het in het verleden wel deed, maar niet meer, ben ik wel bereid het te kopen.

Het beste antwoord

http://proefdiervrij.nl/cosmeticagids kijk eens op deze site, hier kan je alles vinden per product en merk. En in sommige gevallen staat dit logo op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx!

Andere antwoorden (3)

Je zult op zoek moeten gaan naar merken die dierproefvrije make-up verkopen en vervolgens naar drogisterijen die dat merk in hun assortiment hebben opgenomen.
Bij de bron vind je een lijst van die merken.

Maar het makkelijkste is om voortaan al je make-up bij de Body Shop te kopen, in die winkels zijn enkel dierproefvrije producten te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je make up van een Nederlandse fabrikant neemt is deze dierproefvrij omdat dat in Nederland verboden is. zie wikipedia ;

"In Nederland en België is het al geruime tijd verboden om dierproeven uit te voeren met cosmetica omdat er voldoende alternatieven zijn, maar in o.a. Frankrijk is het in enkele gevallen nog wel toegestaan.

Ook cosmetica die buiten de EU gemaakt zijn kunnen op dieren zijn getest. Omdat vooral de grotere merken steeds nieuwe producten bedenken, vinden er hier nog steeds de meeste dierproeven plaats. Vooral kleinere merken maken daarom vrijwel geen gebruik van dierproeven. Daarnaast komen steeds meer speciale dierproefvrije merken.".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx! maar.. dat wist ik. ik wil heel graag per product kunnen checken..
Alle Makeup die je in Nederland/België kan kopen is niet getest op dieren, dit is namelijk verboden (gelukkig! :) )